Det som "alla andra" verkar kunna

Jag är usel på alla motorfordon som man "borde kunna" när man är uppvuxen på landsbygden. Har aldrig kört moped, körde skoter för andra gången i mitt liv i går kväll, traktorn blev jag dock kompis med i somras, bara för att jag gav mig fan på att få in hö själv och därför satt mååååånga timmar i den. Men moped finns liksom inte på världskartan...
 
Eh jo? Jag kokar alla möjliga risvarianter så och det har funkat utmärkt i över 10 år. Dessutom, när det började pratas mycket om arsenik i ris, började en del råda att just koka i för mycket vatten. Så här skriver Livsmedelsverket:
Jag har lärt mig ett knep av en gammal släkting. Då riset kokat uppå lägger man några mynt under kastrullen så att det blir ett litet mellanrum mellan den och plattan, då blir inte riset bränt. För övrigt så är det viktigt att ha en tjockbottnad kastrull. En billig tunnbottnad rostfri kastrull är sämsta alternativet.
 
Prova skor! Inte så mycket att välja på pga mina fötter är breda framtill och då alla de jag egentligen vill ha är för smala tappar jag tålamodet och nöter på de gamla ett år till!
Köpa finkläder, klä mig fint - vardagskläder är mycket lättare.
Städa så att det ser städat ut. Jag håller skapligt rent men fattar inte hur jag ska organisera, högarna växer...
Typiskt tjejsnack, tröttnar fort.
 
G
Jag är usel på alla motorfordon som man "borde kunna" när man är uppvuxen på landsbygden. Har aldrig kört moped, körde skoter för andra gången i mitt liv i går kväll, traktorn blev jag dock kompis med i somras, bara för att jag gav mig fan på att få in hö själv och därför satt mååååånga timmar i den. Men moped finns liksom inte på världskartan...
Glömmer aldrig när morsan skulle lära mej att köra moppe. Vad vi höll på innan jag fick till det. Sen var det aldrig några problem. Bil var inga problem heller. Morsan snodde morfars moppe när hon var tio. Morfar tog bort tändstiften och trodde ungen inte löste det. Morsan satte dit tändstiften igen och åkte. Hon hade hoppats att jag skulle ärva hennes fallenhet. Men där blev hon jäkligt besviken
 
Kan inte, och har aldrig kunnat, stå på händer. Armgång var jag dock en jäkel på förut, så det torde inte bero på alltför svaga armar.
 
:eek:
Hur ska du då kunna alfabetet?
Nu förstår jag inte riktigt, varför skulle jag inte kunna alfabetet för att jag inte kan blinka lilla stjärna? :confused:
Det är texten och melodin i blinka lilla stjärna jag inte kan, alfabetet kan jag. Hur vet jag inte, men jag antar att det beror på att jag tragglat det om och om igen så många gånger att det fastnat.
 
Nu förstår jag inte riktigt, varför skulle jag inte kunna alfabetet för att jag inte kan blinka lilla stjärna? :confused:
Det är texten och melodin i blinka lilla stjärna jag inte kan, alfabetet kan jag. Hur vet jag inte, men jag antar att det beror på att jag tragglat det om och om igen så många gånger att det fastnat.
Jag har aldrig i mitt liv sjungit alfabetet heller. Jag kan det utan "knep", rabbla det trodde jag att alla gjorde :laugh:
 
Jag var tvungen att skriva ner det för att få ihop det. Det känns dock som att halva sången fattas i och med att refrängen uteblir :p

abcdefg
Blinka lilla stjärna där

hijklmn
Hur jag undrar vart du är

opqrstv
Fjärran lockar du min syn

xyzåäö
Likt en diamant i skyn

Nej så här går den ju:

abcdefg
Blinka lilla stjärna där

hijklmnop (lmnop sjungs snabbt, som ett enda ord, elemenope :D)
Hur jag undrar vart du är

qrs (paus) tuv
Fjärran lockar du min syn

xyzåäö
Likt en diamant i skyn

och istället för refräng finns det tusen varianter, men när jag var liten sjöng man:

Nu kan jag mitt alfabet
Snart så kan nog du det med
 
Och jag hittar inte felet alls :o :o
Nej så här går den ju:

abcdefg
Blinka lilla stjärna där

hijklmnop (lmnop sjungs snabbt, som ett enda ord, elemenope :D)
Hur jag undrar vart du är

qrs (paus) tuv
Fjärran lockar du min syn

xyzåäö
Likt en diamant i skyn

och istället för refräng finns det tusen varianter, men när jag var liten sjöng man:

Nu kan jag mitt alfabet
Snart så kan nog du det med

Öh... felet jag hittade är att det saknas ett "u" i @Araminta s version... fan vad jag är omusikalisk :o :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp