Det som inte blev

Status
Stängd för vidare inlägg.
Året var 2003 då jag började bygga på min sajt odlablommor.com . Hemsidan växte bit för bit och blev med tiden mycket välbesökt. Jag tjänade en del pengar på sajten också, främst genom annonser.

Men jag lärde mig aldrig att tycka om att skriva sökmotoroptimerade faktaartiklar. Det var en kamp varje gång en artikel skulle produceras. Sen fick jag ett riktigt jobb och hann och orkade inte fortsätta skriva på sajten. Men den låg där ute och jag fortsatte att tjäna pengar på det jag redan hade skapat.

Sen flyttade jag hit. Just i den vevan skulle domännamnet förnyas. Jag missade det och sajten stängdes ner. Så min 13 år gamla sajt gick i graven och inkomsten från sajten sinade.

Jag har alltid varit intresserad av blommor, men började så småningom intressera mig även för att odla grönsaker. Jag ville bli helt självförsörjande på grönsaker. Haken var bara att jag inte kan laga mat. Jag är totalt usel på att improvisera ihop mat och måste fortfarande ha noggranna recept till allting. En annan hake var att jag inte hade egen mark att odla på. Så småningom så blev jag ju med egen mark, men sen så insjuknade jag och grönsakslandet blev obrukat.

Under tiden jag hade min sajt så startade Sara Bäckmo sin blogg som så småningom kom att bli Sveriges största trädgårdsblogg. Hon är självförsörjande på grönsaker. Hon kan laga mat. Och hon lever på sitt företag. Jag sticker inte under stol med att jag känner avundsjuka för hon lever det liv som jag skulle ha gjort, men som jag inte gör. Jag misslyckades ju. Dessutom skulle jag själv inte klara av att göra såna videos som hon gör för jag är helt enkelt för ful för att vilja visa mig på video.

Som om det inte räckte med att jag misslyckats med det här, så har jag ju också misslyckats med att bli en bra ryttare. Jag sitter fortfarande och nöter på nybörjarnivå.

Och nu känns det som om jag bara sitter och väntar på en utredning som då ska ge en förklaring till varför jag aldrig har lyckats med något och aldrig kommer att lyckas med något heller. Jag blir aldrig så där smashing jävla framgångsrik som Sara. Och några förutsättningar att bli en bra ryttare har jag ju inte heller.

Allting är ju så tungt för mig hela tiden. Idag var jag t.ex. ute och grävde i mitt grönsaksland, men orkade bara gräva en liten stund. Och mina ögon gillar inte den här årstiden. De rinner alltid när jag är ute så jag har svårt att se ordentligt. Och näsan rinner den med.

Det verkar tyvärr som att jag kommer att fortsätta vara en person som inte lyckas med mina föresatser. Jag har alltid velat så mycket. Mitt mantra har under många år varit "där det finns en vilja finns det en väg". Jag trodde verkligen att jag kunde lyckas om jag bara kämpade tillräckligt hårt. Men jag hade fel.

Idag har jag ingenting utöver mitt hus och min trädgård. Och jag bara är. Jag är ingenting och jag är ensam. Och mina bästa år är förbi.
 
Senast ändrad:

Vi tar det igen, i all välmening. Att bli sjuk är inte att misslyckas!
Dessutom tycker jag inte man är nybörjare om man kan hantera flera medryttarhästar och rida dessa självständigt.
Men jag misslyckades med sajten eftersom den stängdes och jag aldrig fick en heltidsinkomst från den. Och jag har fortfarande efter alla år inte en trädgård som är klar på något sätt. Jag har inte heller någon familj eller nära vänner.

Det känns så jävla orättvist att jag måste gå igenom livet och vara sjuk nästan hela tiden. Och all sjukdom sitter mellan öronen. Jag borde ha bemästrat det.

Jag kan inte rida stadigt i form. Jag skulle inte kunna ta mig igenom en LC på godkända procent. Och jag skulle aldrig kunna hoppa en bana på 90 cm. Det är saker som jag anser att jag borde ha kunnat för länge sen.
 
Det är ju en ytterst liten promille personer som blir självförsörjande på en site/blogg/kanal. Att du hade inkomst från din site är att lyckas bättre än den absoluta majoriteten! Så var stolt över det!
Men jag nådde aldrig mitt mål. Jag var rätt långt ifrån det även om inkomsten inte var helt betydelselös.
 
Jag känner igen mig i så mycket av det du skriver, särskilt det där att sätta höga mål, satsa järnet, slå i taket och bli omkörd. Nu har jag nog gjort det så många gånger att jag a) lugnat ner mig lite och b) hamnat i ett läge där jag kan använda erfarenheterna jag samlat. Det svider att erkänna det, men lagom kanske inte är så dumt.
 
Men jag nådde aldrig mitt mål. Jag var rätt långt ifrån det även om inkomsten inte var helt betydelselös.
Målet var väl för högt satt då? Om du säger att du aldrig gillade att skriva de sökmotoroptimerade artiklar som krävdes, och sen bytte jobb till ett annat? Det är väl inte ett misslyckande, det är ett val. Du valde att ta ett annat jobb, som passade dig bättre än att skriva dedär artiklarna. Det var väl bra, inte ett misslyckande?
 
Men jag misslyckades med sajten eftersom den stängdes och jag aldrig fick en heltidsinkomst från den. Och jag har fortfarande efter alla år inte en trädgård som är klar på något sätt. Jag har inte heller någon familj eller nära vänner.

Det känns så jävla orättvist att jag måste gå igenom livet och vara sjuk nästan hela tiden. Och all sjukdom sitter mellan öronen. Jag borde ha bemästrat det.

Jag kan inte rida stadigt i form. Jag skulle inte kunna ta mig igenom en LC på godkända procent. Och jag skulle aldrig kunna hoppa en bana på 90 cm. Det är saker som jag anser att jag borde ha kunnat för länge sen.

Det är orättvist att du är sjuk och ensam. Skitorättvist. Var åttonde svensk, över en miljon, är ensamma. Det är inte klokt. Det är inte deras fel. Det är inte ditt fel.
 
Målet var väl för högt satt då? Om du säger att du aldrig gillade att skriva de sökmotoroptimerade artiklar som krävdes, och sen bytte jobb till ett annat? Det är väl inte ett misslyckande, det är ett val. Du valde att ta ett annat jobb, som passade dig bättre än att skriva dedär artiklarna. Det var väl bra, inte ett misslyckande?

Det tyder på stark integritet om inte annat.

/f d journalist som tappade sugen av att leverera notiser som skulle generera klick, helst varannan timme, på lokal webbredaktion.
 
Psykisk ohälsa är inget man väljer, lika lite som man väljer att få blindtarmsinflammation eller cancer.
Jag borde ha skärpt till mig ännu mer den där julen så jag inte hade förlorat min familj. Då hade jag förmodligen sluppit bli deprimerad. Det är nu över tre år sedan de lämnade mig och jag ser ingen lösning på min ensamhet.

Målet var väl för högt satt då? Om du säger att du aldrig gillade att skriva de sökmotoroptimerade artiklar som krävdes, och sen bytte jobb till ett annat? Det är väl inte ett misslyckande, det är ett val. Du valde att ta ett annat jobb, som passade dig bättre än att skriva dedär artiklarna. Det var väl bra, inte ett misslyckande?
Jag hade kunnat expandera sajten på andra sätt. Men jag orkade och förmådde inte.

Att jag tog en anställning var för att det var en snabbare väg till pengar (men med begränsat tak uppåt). Tanken var att fortsätta driva sajten men det gick inte.
 
Men jag misslyckades med sajten eftersom den stängdes och jag aldrig fick en heltidsinkomst från den. Och jag har fortfarande efter alla år inte en trädgård som är klar på något sätt. Jag har inte heller någon familj eller nära vänner.

Det känns så jävla orättvist att jag måste gå igenom livet och vara sjuk nästan hela tiden. Och all sjukdom sitter mellan öronen. Jag borde ha bemästrat det.

Jag kan inte rida stadigt i form. Jag skulle inte kunna ta mig igenom en LC på godkända procent. Och jag skulle aldrig kunna hoppa en bana på 90 cm. Det är saker som jag anser att jag borde ha kunnat för länge sen.
Orättvist, ja. Men fortfarande inte ditt fel att du är sjuk. Lika lite som det är mitt fel att jag har återkommande depressioner och behöver livslång medicinering. Eller att jag har en annan sjukdom som kräver detsamma.
Livet är långt ifrån rättvist, tyvärr.

Jag skulle aldrig våga hoppa en bana på 90 cm. Jag vågar knappt hoppa höjder av såna där sockerbitar. Gör det mig misslyckade? Nej.
 
Jag borde ha skärpt till mig ännu mer den där julen så jag inte hade förlorat min familj. Då hade jag förmodligen sluppit bli deprimerad. Det är nu över tre år sedan de lämnade mig och jag ser ingen lösning på min ensamhet.


Jag hade kunnat expandera sajten på andra sätt. Men jag orkade och förmådde inte.

Att jag tog en anställning var för att det var en snabbare väg till pengar (men med begränsat tak uppåt). Tanken var att fortsätta driva sajten men det gick inte.
Du hade ju utmattning redan den där julen. Då kan man inte "skärps till sig".
 
Orättvist, ja. Men fortfarande inte ditt fel att du är sjuk. Lika lite som det är mitt fel att jag har återkommande depressioner och behöver livslång medicinering. Eller att jag har en annan sjukdom som kräver detsamma.
Livet är långt ifrån rättvist, tyvärr.

Jag skulle aldrig våga hoppa en bana på 90 cm. Jag vågar knappt hoppa höjder av såna där sockerbitar. Gör det mig misslyckade? Nej.
Det beror väl på vilka mål man har. Jag har haft målet att kunna hoppa 90 cm minst, i hela mitt liv och inte uppnått det målet. Nu börjar jag bli för gammal för hoppning.

Du hade ju utmattning redan den där julen. Då kan man inte "skärps till sig".
Jag är skuldbelagd för att jag inte lyckades skärpa till mig. Jag borde ha förstått att så beter man sig inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 402
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är så galet mycket som jag skulle vilja odla. En del av detta passar bäst i växthus. Tyvärr är mitt växthus väldigt litet. Det är 4...
2
Svar
26
· Visningar
2 583
Senast: Scata
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 697
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp