Det växer på min bil

TheRedLightning

Trådstartare
Fick syn på något som växer på min bil idag och funderar nu på bästa sättet (och enklaste) att bli av med det.

Förslag, idéer?

2628C300-F776-442D-A7ED-014779D9DD9A.jpeg
 
Ta en gammal tandborste och lite yes och vatten , GNUGGA försiktigt så försvinner de ! Annars så finns de bilvårdsmedel till sånt med.

vänta bars när sniglar, möss, spindlar kommer in i bilarna istället
 
Jag tycker det ser ut som pyttesmå aspplantor. Det var ju väldigt mycket aspludd som for runt i våras.
Ah, just det ja. Det där som nästan såg ut som bomull. Har inte upplevt det där innan.
När jag fick syn på det tänkte jag ”men hallå, bara för att jag tar cykeln till jobbet behöver ju inte bilen se ut som den stått flera månader” eller något i den stilen. 😂😂😂

Blir nog att jag tar med bilen till jobbet och kör en ordentlig tvätt på den, behöver ändå tvättas. 😅

E5D915A1-1EF6-43A3-A787-83AE3D8D2781.jpeg
 
Ta en gammal tandborste och lite yes och vatten , GNUGGA försiktigt så försvinner de ! Annars så finns de bilvårdsmedel till sånt med.

vänta bars när sniglar, möss, spindlar kommer in i bilarna istället
Spindlar har jag redan, ser spår av spindelväv, men de stör mig inte så länge jag slipper se dom. Å skulle de visa sig, åker de ut. 😅
 
Varmt och ombonat med lite extra isolering nu inför vintern......... :up::rofl:

Skämt åsido. Det är nog bara att tvätta bort.
Antingen pilla bort ( brukar jag göra ) eller så tvättas de bort med typ högtryckstvätt :D
Vattenslang och diskborste med diskmedel.

Funderade lite på om det räckte med högtryckstvätt, eller om det krävdes något extra för det.
Ska tvätta bilen imorgon efter jobbet, så får vi se om jag kan råda bot på det.

Blev lite paff när jag fick syn på dom. 😅
 
Spindlar har jag redan, ser spår av spindelväv, men de stör mig inte så länge jag slipper se dom. Å skulle de visa sig, åker de ut. 😅
Vad bra fast jag har ju inte problem med spindlar. Sällan dom visar sig.
Men när de växer grönt inne i bilen då är de stora bekymmer ( har tagit ett och annat i bilar i antal år som spyor, ny kläkt bebis i bil, mögel , mjölk, grädde, ren skit , blodsaft, motorolja inne i bil.)
 
Ah, just det ja. Det där som nästan såg ut som bomull. Har inte upplevt det där innan.
När jag fick syn på det tänkte jag ”men hallå, bara för att jag tar cykeln till jobbet behöver ju inte bilen se ut som den stått flera månader” eller något i den stilen. 😂😂😂

Blir nog att jag tar med bilen till jobbet och kör en ordentlig tvätt på den, behöver ändå tvättas. 😅

Visa bifogad fil 35459
Förlåt, men de var ju bara för söta!
 
Vad bra fast jag har ju inte problem med spindlar. Sällan dom visar sig.
Men när de växer grönt inne i bilen då är de stora bekymmer ( har tagit ett och annat i bilar i antal år som spyor, ny kläkt bebis i bil, mögel , mjölk, grädde, ren skit , blodsaft, motorolja inne i bil.)
Tack å lov är det gröna som växer på utsidan. 😅
 

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 328
Senast: Breaktown
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 831
Senast: Smurfoff
·
Fordon Jag fick en mindre rolig överraskning igår morse då min bil varnade för brist på kylarvätska. Jag fick tack och lov tag i rätt sort och...
Svar
13
· Visningar
789
Senast: Shaggy
·
Kultur Fråga från en som ligger lite efter 😁 Är det värt att se serien? Var ser man den bäst/enklast/billigast isf?
2 3
Svar
42
· Visningar
1 694
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp