”Det var 100 procent hans sista start...”

Propulsion vann Elitloppet i söndags – på femte- och sista försöket.
Under måndagen livetv-chattade stjärntränaren Daniel Redén med Sportbladets läsare.
– Det här var 100 procent hans sista start i Elitloppet, klargör han i sändningen.
 
101439216_3156456534420405_3844429719185391616_n.jpg
 
Vad du tycker är tydligt.
För mig blir det bara en himla röra med massor av olika möjliga orsaker.

Haha. Vad som är hänt, utifrån det som är presenterat, är för mig ganska uppenbart. Om det är sant vet vi ju inte. Jag konspirerar inte. Någon är lurad. Eller många. Särskilt otydligt, nej det förstår jag inte vad som är.
 
Du menar att du tror att han kan ha varit medveten om det men hoppats på att komma undan? Eller vad menar du?

Jag tycker att det är märkligt att det inte registrerades i USA förrän efter auktionen. Visserligen innan hästen exporterades.
Ingreppet är ju tillåtet i USA
Men det är hästägarens ansvar att se till att det förs in hos det amerikanska travförbundet något som inte gjordes förrän i augusti flera månader efter ingreppet och tydligen först efter Usta frågat om det så där verkar ju säljaren av Propulsion försökt mörka det
 
Ingreppet är ju tillåtet i USA
Men det är hästägarens ansvar att se till att det förs in hos det amerikanska travförbundet något som inte gjordes förrän i augusti flera månader efter ingreppet och tydligen först efter Usta frågat om det så där verkar ju säljaren av Propulsion försökt mörka det

Ja, det verkar ju inte bättre eftersom det inte registrerades förrän efter auktionen.
 
Antar att det är samma papper som går till ägare och ST.
Det skall vara så.
Om det inte är så, så har någon blivit utsatt för bedrägeri.
Sälja en halt häst dyrt till Sverige, en utmärkt affärsidé.
Det sista som de väntade sig var att den halta hästen skulle göra en lysande karriär.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Han har inte startat sedan Prix d’Amérique när han går rakt i Elitloppet – för att försöka vinna storloppet på femte- och sista...
Svar
0
· Visningar
342
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Femte försöket. Då tog stjärnhästen Propulsion hem Elitloppet – efter en superspurt. – Jag är så jävla glad. Det är mycket tårar nu...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: MayGrace
·
  • Artikel
Hästnyheter Ska det bli femte gången gillt för Propulsion i Elitloppet? Daniel Redéns 31-faldige miljonär startar som favorit till slutsegern i...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Propulsion jagar sin första seger i Elitloppet – i sitt femte försök. Då fick han mardrömsupplägg i försöket – men tog sig till final. –...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp