Det var bättre förr

Tänker att det är lättare att starta en butik på internet, färre risker gör att fler vågar. Lite skillnad på att ha lokalhyra, ansvar för anställda mm än att starta litet hemma med enda risken att inte få sålt det som köpts in.

Ser också en stor fördel att kunna lägga större nätbutiker/postoderföretag på platser med hög arbetslöshet i stället för i städer/utkanter av städer.

Vist är det så att det är vi som väljer med plånboken hur vi vill bygga samhället, ja jag ser inget fel med att handla från nätbutiker med smal inriktning och som bedrivs från källaren hemma men med hög kunskap i det dom säljer.

Ja man måste ju verkligen skilja på näthandel och näthandel. I många avseenden är den ju fantastiskt. Inte minst utifrån att näthandel möjliggör att det finns en marknad för en butik med just det du beskriver. Extremt smalt utbud och enorm kunskap hos innehavaren som kan ha verksamheten hemma och kombinera med annan försörjning.

Det ju verkligen inte i samma liga som att folk tycker det är rimligt att direktimportera något från Kina för 8 kronor av tvivelaktigt ursprung, eller att främja internationella jättar som inte bryr sig skvatt om varken miljö eller sin personal.
 
Tänker att det är lättare att starta en butik på internet, färre risker gör att fler vågar. Lite skillnad på att ha lokalhyra, ansvar för anställda mm än att starta litet hemma med enda risken att inte få sålt det som köpts in.

Ser också en stor fördel att kunna lägga större nätbutiker/postoderföretag på platser med hög arbetslöshet i stället för i städer/utkanter av städer.

Vist är det så att det är vi som väljer med plånboken hur vi vill bygga samhället, ja jag ser inget fel med att handla från nätbutiker med smal inriktning och som bedrivs från källaren hemma men med hög kunskap i det dom säljer.

Ja det är ju absolut inte så att lokalbutik alltid är bättre än nätet - det finns ju ett helt gäng variabler att väga in, och der var väl lite det jag ville komma till, att det faktiska produktpriset bara är en av många saker som bör vägas in när man väljer vart man handlar

Det örnju ofta så att är det låga kostnaderna någonstans, så är det höga kostnader någon annanstans - typ, billigt kött men dålig djurvård

Alla onlinebutiker är inte Amazon och alla lokalbutiker är inte välskötta, trevliga grannbutiker
 

Liknande trådar

M
Ekonomi & Juridik Ska nu försöka få ner lite så ni förstår.. Jag skulle beställa täcken på en sida på nätet som är ganska stora. Sidan var lite luddig...
2
Svar
26
· Visningar
3 658
Senast: M-Meduza
·
Övr. Hund I onsdags kväll började min färd ner mot Tyskland för att få se lite "riktig" hundträning. Vår resa började 21 på kvällen, vi åkte i...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 789
Senast: sammi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp