Det var cancerceller dom fiskat upp från lungan.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Däremot var provet för litet för att de skulle kunna avgöra sort etc.. så nästa fredag skall dom gå in med en nål mellan revbenen för att dra ut mer celler. Detta görs i samband med datortomografi så att dom ser ordentligt o kan hitta rätt.
Så egentligen är jag inte så mycket klokare nu än före bronkoskopin.

Tankar om när o hur jag skall meddela sonen? Vi står inte så nära varandra o ses o hörs inte regelbundet. Min tanke är att vänta tills jag vet mer o har ett hum om sjukdomsförlopp o behandling.
Antingen blir det kemoterapi eller operation eller både och.
 

Däremot var provet för litet för att de skulle kunna avgöra sort etc.. så nästa fredag skall dom gå in med en nål mellan revbenen för att dra ut mer celler. Detta görs i samband med datortomografi så att dom ser ordentligt o kan hitta rätt.
Så egentligen är jag inte så mycket klokare nu än före bronkoskopin.

Tankar om när o hur jag skall meddela sonen? Vi står inte så nära varandra o ses o hörs inte regelbundet. Min tanke är att vänta tills jag vet mer o har ett hum om sjukdomsförlopp o behandling.
Antingen blir det kemoterapi eller operation eller både och.
Missförstå mig rätt, men vad härligt att du blev skickad på utredning så de kunde upptäcka det här i ett förhoppningsvis tidigt stadium!

Vad det gäller sonen så måste du känna efter själv, det här kan ju vara en chans att komma närmare, framförallt att komma närmare sonsonen. Jag ser inget fel i att berätta redan nu innan du vet mer, men jag förstår samtidigt att du vill vänta tills du vet mer, men skulle det inte vara skönt att ha någon som förhoppningsvis ringer, hälsar på och kanske följer med nästa besök?
 
Däremot var provet för litet för att de skulle kunna avgöra sort etc.. så nästa fredag skall dom gå in med en nål mellan revbenen för att dra ut mer celler. Detta görs i samband med datortomografi så att dom ser ordentligt o kan hitta rätt.
Så egentligen är jag inte så mycket klokare nu än före bronkoskopin.

Tankar om när o hur jag skall meddela sonen? Vi står inte så nära varandra o ses o hörs inte regelbundet. Min tanke är att vänta tills jag vet mer o har ett hum om sjukdomsförlopp o behandling.
Antingen blir det kemoterapi eller operation eller både och.

Tufft besked!
Det värsta är ju att vänta och inte veta något, inte ha något egentligen att förhålla sig till.
Att veta "cancerceller" - och förstås inse att det finns olika sorter med väldigt olika prognos.
Alla tummar som finns, hålls.

Och när det gäller sonen - ja, det beror ju på vilket som känns mest rätt för dig. Honom och hans reaktioner ska du inte ens försöka ta hänsyn till.

Ibland är det ju, som du tänker, enklare att meddela när man har ett "färdigt paket" att presentera. Det blir inte lika många lösa trådar hängande att försöka förhålla sig till gemensamt.

Kramar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok På fredag skall dom ju sticka in en nål i lungan för att suga ut celler så de kan avgöra mer exakt vad det är som syns på röntgen o...
2
Svar
27
· Visningar
3 599
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp