Det var en gång … (fortsätt berättelsen)

badbyxor. Rurik visste inte att han var en anka. Han trodde han sag ut precis som alla manniskor som gick pa sta'n. Rurik ville ha en sadan manick som alla hade och pratade i eller lyssnade pa musik fran. En dag gick Rurik ...
 
...att "du måste vara en spion från människornas bankkontor". Rurik blev förtvivlad eftersom han inte fick ta ut några pengar från (b)ankkontot. Han gick ut och grubblade. När han hörde ett vinande ljud tittade han upp mot himlen och såg...
 
...ett föremål som var på väg rakt mot honom! Han hann precis ta ett steg åt höger och *PANG*.. Föremålet landar 15 meter bort. Rurik är inte så bra på att bedöma avstånd nämligen...
Nyfiken vaggar ankan fram och undersöker vad det var för något och upptäcker till sin förvåning... En andelampa!
 
Senast ändrad:
...ett föremål som var på väg rakt mot honom! Han hann precis ta ett steg åt höger och *PANG*.. Föremålet landar 15 meter bort. Rurik är inte så bra på att bedöma avstånd nämligen...
Nyfiken vaggar ankan fram och undersöker vad det var för något och upptäcker till sin förvåning... En andelampa!

”Åh gisses” tänkte Rurik medans han studerade lampan. ”Är det någon där?” viskade Rurik fram lite försynt.

”Jag är anden i lampan och jag ger dig nu 3 önskningar, att uppfylla dom blir min lag”

”Men jag har ju redan allt jag behöver” svarar Rurik.

Det blev tyst en liten stund.

”Eller föresten! Jag önskar mig...”
 
min kamrat badrik som är en ständigt snuvig anka. Kanske lite bastubad med ångande myntaolja kan frigöra luftvägarna på min vän. Därefter kan vi svalka oss i poolen och...

prova våra nya badbyxor. Anden uppfyllde Ruriks önskan. Världen snurrade runt dem och med ett plopp så stod Rurik, Badrik och Anden framför en låg, vitmålad byggnad med stora fönster genom vilka ankorna kunde skymta glittrande, turkost vatten (Anden var mycket närsynt så han såg inte mycket alls). I sin ena vinge höll Rurik en plastig manick.

Ett högt plingande från manicken fick Badrik att nysa rakt ut och Anden att blekna. Rurik stirrade på manicken.
 
Trots att han aldrig använt en sådan förut har han sett och hört hur andra gör och vet nu precis vad han ska göra...!
"JAG ÄR INTE INTRESSERAD AV ATT BYTA ELLEVERANTÖR, SLUTA RING!" kvackar Rurik med en tår av stolthet vägandes på ögonlocket. Han himlar med ögonen mot Badrik och säger med illa dold upprymdhet; "försäljare...".
En imponerad Badrik frågar lite försynt om han får titta på manicken och det får han, Rurik är inte den som är den inte. "Hmm, det står något på den här manicken", säger Badrik, "SR plaj, spahotell försvunnet spårlöst, SÄPO: "Detta är mycket allvarligt"".
 

Liknande trådar

Tjatter ... en tamget som hette Stig och han hade en kompis som var en fjällko vid namn Mona. De bodde på en fäbod i Dalarna där husmor hette...
Svar
17
· Visningar
637
Senast: Luff
·
Tjatter Det har hänt att jag råkat säga saker som jag senare förstod var lite/mycket pinsamma. Hoppas jag inte är ensam om det! ;) En gång på...
2
Svar
34
· Visningar
2 318
Kultur Jag gillar visor. Det är nog min favoritgenre vad gäller musik. Av flera anledningar, men kanske främst att det ofta är en riktig...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 918
Senast: BornAgain
·
Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
114

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp