Det var länge sedan och människan är död

Först tänkte jag att det var jäkligt smart av dem att inte gå ut med artiklar om att dokumentären skulle komma förrän dagen innan den släpptes så att karln i fråga inte skulle hinna mobilisera för mycket försvar. Men nu börjar jag inse att karln helt enkelt är för dum för att begripa vad som komma skulle, och att något som hände för länge sedan kan fortsätta att påverka en människa för resten av livet.

Det var typ den slutsatsen jag också kom till 😳
 
Dramaten borde verkligen skämmas som tillåtit den här tystnadskulturen på sin arbetsplats.
De kan gott ta och städa upp lite bland personal och arbetsmiljöfrågor. Sen kan de sätta upp en pjäs som belyser kvinnovåldet och problemet med tystnaden runt det.
Överskottet kan de skänka till kvinnojourer.
 
Är det någon som sett det Hasse Aaro skrivit på sin Facebook? (Har inte fejjan så kan inte kolla).

Kollade lite snabbt och på hans officiella är det inget och hans privata är det bara att hans fru öppnat webshop :D

Edit: är inte vän med good old Hasse så kan ju vara ngt jag inte ser.
 
Då måste han tagit bort det. Tydligen var det någon status/inlägg där han försvarade förövaren och kallade alla som stått upp för Josefin etc för lynchmobb och att det är dom det är fel på osv.
Låter som något kapat profilen, kan inte tänka mig att han skrivit så. Låter osannolikt.
 
Låter som något kapat profilen, kan inte tänka mig att han skrivit så. Låter osannolikt.

Vad grundar du det på?
Är ju lite det som är grejen tycker jag. Vem som helst kan vara förövare. Vem som helst kan ha fientliga åsikter.
Även den snälla grannen, trevliga kollegan, skådespelargeniet eller den helylle programledaren.

Hittade också en printscreen nu, på lady dahmers instastory. Vidrigt det han skrivit! (Tog en printscreen men vet inte om jag får publicera det här?)
 
Vad grundar du det på?
Är ju lite det som är grejen tycker jag. Vem som helst kan vara förövare. Vem som helst kan ha fientliga åsikter.
Även den snälla grannen, trevliga kollegan, skådespelargeniet eller den helylle programledaren.

Hittade också en printscreen nu, på lady dahmers instastory. Vidrigt det han skrivit! (Tog en printscreen men vet inte om jag får publicera det här?)
Om det varit kapat hade det redan varit ute. Han hade skrivit en förklaring på sin fb eller någon av kvällstidningarna hade skrivit om det.
 
Vad grundar du det på?
Är ju lite det som är grejen tycker jag. Vem som helst kan vara förövare. Vem som helst kan ha fientliga åsikter.
Även den snälla grannen, trevliga kollegan, skådespelargeniet eller den helylle programledaren.

Hittade också en printscreen nu, på lady dahmers instastory. Vidrigt det han skrivit! (Tog en printscreen men vet inte om jag får publicera det här?)
Jag grundar det på det jag trodde jag visste om honom, han verkade inte vara den typen. Uppenbarligen så trodde jag fel om honom.

Hittade det också nu han skrivit, galet att inte det uppmärksammas mer.
 
Att det är riktigt ruttet mansgrisklimat på Dramaten är väl känt sedan mycket länge och att ingen har vågat göra något åt det eftersom yngre (kvinnliga) skådisar och andra kvinnor aldrig skulle våga andas ett ord av rädsla för att bli utfrysta. Just institutioner som teater är ju extra sårbara eftersom det är så lätt att skylla på att det är en del av pjäsen eller filmen och att man måste blotta sig och vara sårbar (hela #metoo började ju inom filmvärlden).

Men när man läser mannens citat i Expressen om att det är någon okänd kvinnorganisation som ligger bakom förföljelsen mot honom och tagit upp vad som hände för så länge sedan, då går jag i taket. Nej, bästa herr skådespelare det är inte en kvinnokomplott av feministextremister, det är något som alla anständiga människor, särskilt män, engagerar sig, eller bör engagera sig i.
 
Fast poängen är väl både klar och bra? Sätt upp en pjäs där intäkterna gå till kvinnojourerna.

Ännu bättre är att följa den fina planen och styrdokumentet mot rasim, sexism och en hel del andra ism som finns hos Dramaten och alla institutioner som får statligt stöd och stäng av, i extrema fall avskeda de som brutit mot riktlinjerna.

Som brevet (till inte mottagaren av PostNord) kommer whataboutism. Naturligtvis ska alla, män och kvinnor behandlas på lika premiser. Men nu råkar det vara ffa män som begått övergrepp på kvinnor.
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 335
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 708
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 340
Senast: tuaphua
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 774
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Dejtingtråden del 37
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp