Det var länge sedan och människan är död

Den här var det. Kopplingen till hennes död går ju inte att göra, men om de ändrar det med en källhänvisning till någon av de medier som sedan dess namngett honom och berättar om domen så borde det gå.

DB8D3558-B77D-4518-8F16-87D1C792C4C3.png
 
otroligt sorgligt. Underbar sångerska. En talang utöver det vanliga som verkligen inte förtjänade att bli inslängd i en vägg.

Djkl 40-talister de är verkligen något som ingen vill umgås med. Ungdomar var glada att ni slipper dem i viss mån.

Det där exet är född i en av de bättre stadsdelarna i Göteborg. Inte Linnéstaden och inte heller förorter på Hisingen utan en som man väljer som medelklass. Det är inte ett hårtområde. Såg hans adress i Stockholm på twitter, sparade inte. Sjukt, detta försöks nog dämpas ned så inte fler blir skadade.
 
Kopplingen till hennes död går ju inte att göra, men om de ändrar det med en källhänvisning till någon av de medier som sedan dess namngett honom och berättar om domen så borde det gå.
Artikeln om Örjan Ramberg på Wikipedia är låst för all redigering åtminstone fram till den 31/3 eftersom administratörerna menar att det varit för mycket turbulens och ändringar, och eftersom somliga ändringar tydligen inte varit i linje med svenska Wikipedias praxis och policies...
 
Vad grundar du det på?
Är ju lite det som är grejen tycker jag. Vem som helst kan vara förövare. Vem som helst kan ha fientliga åsikter.
Även den snälla grannen, trevliga kollegan, skådespelargeniet eller den helylle programledaren.

Hittade också en printscreen nu, på lady dahmers instastory. Vidrigt det han skrivit! (Tog en printscreen men vet inte om jag får publicera det här?)

Den ligger i Cissis flöde nu :)
 
En av mina bästa vänner (som jobbar inom kuturbranschen och är producent där) har tillsammans med Cissi varit väldigt drivande i detta. Jag tror att Dramaten kommer bli tvungen att be Örjan att lämna, troligen inom närmaste dygnet. Som PR-person kan jag mest förfäras över hur extremt dålig PR-stab Dramaten har. Deras senaste uttalanden i sociala medier är ju närmast självmord.
 
Vid manifestationen häromdagen gick en dramaten- skådespelare ut och deklarerade "TRAMS" mot de som manifesterade. Uppenbarligen har Örjan stöd av jelikar. Hursom är det dags att de resignerar tänker jag... Slemgubbarnas tid är räknad. Control alt delete.
Fast läs artikeln @vallhund länkar till ovan så verkar det som om just det faktiskt inte stämde.
 
Enligt god vän som var där så stämmer det. Jag var dock ej där!
Fast läs krönikan i @vallhund s inlägg. Det är vanskligt att sprida sånt i den upprörda stämning som råder - om man inte själv hörde det. Det blir lätt viskleken.


”De som står där gör nåt fint. Mitt i detta ska nån jävla karl i kappa ha passerat manifestationen och muttrat ”trams”. Då dröjer det inte länge innan någon postar nyheten om denna incident på sin Facebooksida, med namn, och det läggs ut bild och kommenteras menande i tråden att man inte är förvånad eftersom det är en skådespelare i ”samma generation”.
Men den mannen, någons pappa, man, morfar och bror var inte på platsen när det hände. Igår togs Facebookposten bort och han fick en ursäkt bland annat med orden: ”Jag drogs med av känslor och stämning på ett omoget sätt som jag inte ska göra om”.
 
Det var rör sig om en nära vän som sagt... men ska läsa krönikan och länka till vederbörande.
Om någon ”muttrade” något, som Brodrej skriver, så kan inte så många ha hört det. Det låter sannolikare med en kedja till någon som påstår sig ha hört det - eller att folk bara läste det på fb. I synnerhet om det stämmer att han inte ens var där.
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 340
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 733
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 342
Senast: tuaphua
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 816
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp