Det var länge sedan och människan är död

Ännu bättre är att följa den fina planen och styrdokumentet mot rasim, sexism och en hel del andra ism som finns hos Dramaten och alla institutioner som får statligt stöd och stäng av, i extrema fall avskeda de som brutit mot riktlinjerna.

Som brevet (till inte mottagaren av PostNord) kommer whataboutism. Naturligtvis ska alla, män och kvinnor behandlas på lika premiser. Men nu råkar det vara ffa män som begått övergrepp på kvinnor.
Det ena utesluter inte det andra. Jag tycker att @Voff s idé var bra. Dramatens värdegrund får vi väl betrakta mer eller mindre som ett skämt tills motsatsen är bevisad.
 
Direktcitat enligt AB från mannen:

– Ni vill skriva om detta men det är sådant som folk egentligen inte bryr sig om. Nu finns det en hel kvinnoorganisation som kan tänka sig bli upprörda av det här. Men det här är gamla grejer och det är redan dömt i det här. Det finns ingen rättegång eller någon som skulle ta upp det här. Människan är dessutom död och kan inte höras.
 
Vad grundar du det på?
Är ju lite det som är grejen tycker jag. Vem som helst kan vara förövare. Vem som helst kan ha fientliga åsikter.
Även den snälla grannen, trevliga kollegan, skådespelargeniet eller den helylle programledaren.

Hittade också en printscreen nu, på lady dahmers instastory. Vidrigt det han skrivit! (Tog en printscreen men vet inte om jag får publicera det här?)

Och så står han själv i TV varje vecka och visar övervakningsbilder på misstänkta brottslingar inför hela svenska folket med orden "ni ska få sota för det ni gjort" och "vi kommer att ta er". Sen klagar han på lynchmobb? Vad satan är det för fel på karln? Håll klaff!
 
Direktcitat enligt AB från mannen:

– Ni vill skriva om detta men det är sådant som folk egentligen inte bryr sig om. Nu finns det en hel kvinnoorganisation som kan tänka sig bli upprörda av det här. Men det här är gamla grejer och det är redan dömt i det här. Det finns ingen rättegång eller någon som skulle ta upp det här. Människan är dessutom död och kan inte höras.

Den sista meningen är så outhärdlig iskall. Men, detta är en man vars straff sänktes eftersom mediarapporteringen då när han dömdes gjorde att han var tvungen att ha stillsamma hemmakvällar. Stackarn..
 
Vad grundar du det på?
Är ju lite det som är grejen tycker jag. Vem som helst kan vara förövare. Vem som helst kan ha fientliga åsikter.
Även den snälla grannen, trevliga kollegan, skådespelargeniet eller den helylle programledaren.

Hittade också en printscreen nu, på lady dahmers instastory. Vidrigt det han skrivit! (Tog en printscreen men vet inte om jag får publicera det här?)

Det är nog det som är svårast att smälta tycker jag: att det kan vara vem som helst. Det är så mycket lättare om det är någon som ser läskig ut!

Jag lyssnade på "Dilemma" Podversionen med Alexandra Pascalidou som berättade att hon hade en gullig gubbe på jobbet, ända tills hon råkade komma till arbetsplatsen en dag och där satt han och runkade helt öppet (om än inte tänkt att bli upptäckt). Apropå hur vi kan ha en bild av en person men som egentligen är en helt annan.
 
Vad grundar du det på?
Är ju lite det som är grejen tycker jag. Vem som helst kan vara förövare. Vem som helst kan ha fientliga åsikter.
Även den snälla grannen, trevliga kollegan, skådespelargeniet eller den helylle programledaren.

Hittade också en printscreen nu, på lady dahmers instastory. Vidrigt det han skrivit! (Tog en printscreen men vet inte om jag får publicera det här?)
Det skulle jag inte oroa mig för. Alltså att lägga upp den här.

Apropå borttagen text: på fb såg jag hur någon lagt upp wikipedias info om domen mot Ramberg - någon som hann skärmdumpa den innan just den infon togs bort, strax efter att stormen kring dokumentären brakat löst. Så nu står där bara hans imponerande teater-cv :grin:
 
Det skulle jag inte oroa mig för. Alltså att lägga upp den här.

Apropå borttagen text: på fb såg jag hur någon lagt upp wikipedias info om domen mot Ramberg - någon som hann skärmdumpa den innan just den infon togs bort, strax efter att stormen kring dokumentären brakat löst. Så nu står där bara hans imponerande teater-cv :grin:

Tydligen måste man kunna hänvisa till rapportering i media för att få nämna på wikipedia.
 
Det är nog det som är svårast att smälta tycker jag: att det kan vara vem som helst. Det är så mycket lättare om det är någon som ser läskig ut!

Jag lyssnade på "Dilemma" Podversionen med Alexandra Pascalidou som berättade att hon hade en gullig gubbe på jobbet, ända tills hon råkade komma till arbetsplatsen en dag och där satt han och runkade helt öppet (om än inte tänkt att bli upptäckt). Apropå hur vi kan ha en bild av en person men som egentligen är en helt annan.

Ramberg tycker jag dock ser ut som stereotypen av snuskgubbe.
 
Som jag förstått har den inte nämnts där tidigare då man inte kunnat referera till artikel i media.
Har efterlyst det nu så får vi se. Men - av det du säger tänker jag att det kanske hade lagts upp bara en stund innan det togs bort? Eftersom väl Ramberg aldrig namngavs i medierna då han dömdes.
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 917
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 278
Senast: tuaphua
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 998
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 626
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp