Detta gräsliga badrum!!

Vi levde med detta i 9 år innan vi renoverade det :wtf: känns det bättre då @FengurLaugar ;)
A8699302-1AE0-42C6-8DEA-F823EBA1CE4B.jpeg
 
Vi flyttade hit för snart 16 år sen och tror EN person duschat i badrummet på övervåningen..... Förutom hunden.... Nu måste det fixas! Men kan man göra en dusch-hörna med fasta väggar dvs inte draperier på ett lutande tak? Tv finns varmvattenberedaren så den går inte att flytta på. Hela badrummet är långsmalt och msn kan typ inte flytta runt saker..... Visa bifogad fil 25719

Varför går det inte att byta plats på toa och handfat? Det ser ut som det är en liten utbyggnad bakom toa, tänker om ni river den går det lätt att göra om rören så det passar. Alternativt med en vägghängd toa. Då går det fin att få in en bra glasvägg mm.
 
Varför går det inte att byta plats på toa och handfat? Det ser ut som det är en liten utbyggnad bakom toa, tänker om ni river den går det lätt att göra om rören så det passar. Alternativt med en vägghängd toa. Då går det fin att få in en bra glasvägg mm.
Jo, det gör det kanske? Jag vet inte. Det får bara inte kosta alltför mycket.....
 
Det finns företag som kan "måla" på kakel så det blir fräscht. Det heter remaljering. De sätter på en ny emalj. Kostar bara en bråkdel av att kakla om. Tips.
Aha! Fast det är inte kakel vi har i det gräsliga badrummet, det är typ våtrumstapet som ska se ut som kakel. Golvet likaså. Men jag vill gärna ha kakel :-) Vitt och fräscht!
 
Aha! Fast det är inte kakel vi har i det gräsliga badrummet, det är typ våtrumstapet som ska se ut som kakel. Golvet likaså. Men jag vill gärna ha kakel :-) Vitt och fräscht!
Har ni kollat på Fibo-Trespo-skivor?
Billigare än kakel men svårt att skilja från äkta vara! ;)
Bara att montera ovanpå våtrumstapeten.
 
Aha! Fast det är inte kakel vi har i det gräsliga badrummet, det är typ våtrumstapet som ska se ut som kakel. Golvet likaså. Men jag vill gärna ha kakel :-) Vitt och fräscht!
ÅH GUD! Det gör det hela ännu gräsligare.

Min morbror gjorde en budgetrenovering genom att byta ut våtrumsmattan till en mörkbrun, målade vitt på väggarna och bara precis kakel där det behövdes. Blev skitsnyggt! Han hade badkar så bytte ut badkaret (vilket är en historia i sig, han slog i sönder det gamla badkaret för att få ut det, för att sedan inse att det blir svårt att få in det nya...).
 
Använder ni den duschen, den kanske inte ens behövs.

Om inte så så ökar möjligheterna. Att efter såpass många år med relativt moderna material lyfta på matta och riva ner tätskikt mm kan vara hlet rimligt om där ska vara dusch då tätskikt åldras och kan vara rätt sunkigt bakom. Men nya tätskikt kostar ordentligt många gånger. Visserligen finns det vissa som har näsa för affärer men det hör inte hit.

Om där kan vara lämpligt med bara toalett så blir läget ett annat! Då skulle toastolen kunna vridas 90° och handfatet fått flytta in i duschhörnet med gått om plats för lite förvaring om man vill det.

Bara en brasklapp sådär för att kasnke insperera till att tänka i andra banor.
 
Måste ju visa mitt "charmiga" avokado badrum som är under renovering (just nu är det helt utrivet och bara nya rör finns typ). Det visade sig att dom "tilläggsisolerat" inåt i badrummet, det var ca 1 dm tjockt lager cement och sen klinker under den fina gröna plastmattan på golvet... Gammal vattenskada i golvet också :meh:

1551045805728.png
 

Liknande trådar

  • Artikel
Radannons Prutat och klart! Nypris är 957 800 SEK! Perfekta 599 cm, får plats på din uppfart Går som personbil på färjor Lågmilare - bara 1712 mil...
Svar
0
· Visningar
435
Senast: Emir
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 659
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 185
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 219
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp