Detta inlägg kommer låsas, eftersom det alltid är JAG som är dryg och otrevlig. Men här kommer nästa del på historien om AF.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu kan vi radera veckan som varit och jag kommer inte få någon ursäkt eller personlig förklaring från arbetsförmedling, hur de kan vara så inkompetenta och ogina mot funktionsnedsatta personer, med årslånga journaler i deras datorer, där det står ord som ryggmärgsskada, höftledsluxationer, halv sjukersättning och lönebidrag...

"praktikantens" ord, enligt kurator.

Men oj då, så lustigt. Då måste det blivit något missförstånd, höhö.... Jag är nyanställd arbetsförmedlare.

(kuratorns svar, "ja vi förstod det")

Jag har ingenting med sjukersättningar och lönebidrag att göra, det är ju SIUS-handläggare.

(Kuratorns svar, "Vi förstod det och det är exakt vad jag och IH's tidigare platsförmedlare talat om på IH's uppdrag och precis vad IH talade om för dig, när du ringde henne att hon är färdigutredd och bara ska ha kontakt och stöd från en SIUS-handläggare. . Och ändå kommer det massa stressande meddelande och hot om indragen A-kassa från er. Som IH frågade, läser ni inte på om de ni ska prata med, innan ni ringer)

Eh... det är ju viss sekretess, så det måste ha blivit något missförstånd och givetvis ska det inte bli några problem med A-kassan.

(Kuratorns svar, "nej det hopps jag inte och jag hoppas att du kopplar oss vidare till en SIUS-handläggare nu".)

Självklart, självklart....

Kurator skrev även ett mejl till arbetsförmedlaren vi har haft kontakt med tidigare, så nu hoppas jag att det lugnar ner sig.

Kurator var mer upprörd än mig över hur jag blivit behandlad och sa att jag inte ska söka jobb eller göra något, innan SIUS-handläggare hör av sig.

Men så länge jag inte får ursäkt eller skriftligt från AF på att jag inte ska göra annat, kommer jag fortsätta söka jobb.

Det vågar fanken inte annat.
 
Senast ändrad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp