Detta med att klaga på grannar

Bexzor

Trådstartare
Jag anser att jag har långt tålamod med mina grannar, vi bor trots allt i en hyreslägenhet. Man får acceptera en hel del. Men sen vi flyttade in så har grannen vår promenadgång utanför huset som sin privata besöksparkering. Under året som gått så har jag flertal gånger bett om att få utrymme att gå på gången med barnvagnen, samt att bilarna ifråga ställer sig så långt fram att jag kan köra in bilfronten på gången medan jag vänder runt för att komma ut från min parkering. Bilparkeringarna är trånga som det är här inne, och det återstår att antingen backa hela vägen ut mellan trånga bilparkeringar eller saxa mig runt. Bakom våra bilar finns det nämligen utrymme att saxa runt om man kan köra in bilen en liten bit i gången. Häromdagen fick jag tex trixa barnvagnen mellan besöksbilen och väggen, då hyresvärden kört upp snövägg mot gräsmattan så där gick det inte att gå.

Vid ett kalas förra året så stod de dessutom bakom vår ena bil, deras ursäkt när vi knackade på var att det inte fanns parkeringar på gatan. Men igår rann det över, när jag insåg att grannen inte alls lyssnat trots 1 års dörrknackningar och om våra två bilar varit hemma så hade vi inte kommit ut med bilen. Jag ringde hyresvärden, första gången någonsin om ett klagomål och då har jag haft samma hyresvärd i snart 4 år. Idag känns det skumt, har alltid velat lösa problem med mina grannar själv :down:

Min fråga är hur ni hade gjort? Hur långt tålamod har ni? Hade ni struntat i det, och ställt bilen någon annanstans? Så fram nu med ärliga bukefalisterna :p
 
I mitt fall så betalar jag ju extra för att ha en parkering, det är inget som ingår i hyran, så hade jag inte kunnat utnyttja den hade jag absolut klagat! I första hand hos den som blockerade min plats, men om inte det hjälper direkt hos värden! Jag har nog ganska kort tålamod - jag skall kunna utnyttja det jag betalar för. Punkt.
 
Vi får också betala extra för våra parkeringar. Men där har grannen äntligen lyssnat att inte låta sina besökare stå på våra platser då jag knackar på den dörren först om det står okänd bil på vår parkering, finns dessutom skylt om förhyrd parkering :grin:
 
Jag hade nog ringt HV för längesen! Vi hade parkering i en parkeringsgård förut. Närmast väggen hade grannen sin parkering och sedan vi bredvid och på andra sidan vår bil en stolpe.
Pga stolpen kunde man inte backa in på platsen för då skulle man inte ha kunnat öppna förardörren.

Men grannen var rädd att väggen skulle bitas så hon parkerade väldigt långt från den så flera gånger hände det att vi inte kom in i våran bil för det gick inte att öppna dörren tillräckligt mycket.
Vi skrev lappar och satte på deras bil och det blev bra ett litet tag men tillslut tröttnade jag och ringde HV.
Dom skickade en skriftlig tillsägelse till grannen och sen blev det bättre.
 
Jag är en surkärring. Om det inte blir bättre med en gång ringer jag.
Kollade en gång för många många år sedan och polisen sa att det var egenmäktigt förfarande att parkera på min förhyrda plats. Så jag polisanmälde :devil:

Efter det fick jag ha platsen i fred.

I TS sits hade jag ringt direkt. Första gången nån parkerat där efter att jag sagt till. Sedan hade jag ringt och ringt och ringt tills det upphörde.

Som sagt. Jag är en surkärring. Jag föredrar att göra något istället för att gå runt och vara irriterad.
 
Jag är en surkärring. Om det inte blir bättre med en gång ringer jag.
Kollade en gång för många många år sedan och polisen sa att det var egenmäktigt förfarande att parkera på min förhyrda plats. Så jag polisanmälde :devil:

Kan man polisanmäla sånt? Och jag som på min höjd trodde att man kunde sätta lapplisa på bilen :eek:
 
Första gången det händer utgår jag från att det är hjärnan på vederbörande som inte fungerar riktigt som den ska. Jag påtalar problemet, förklarar och sedan utgår jag från att det inte händer igen.

Händer det en gång till, vet jag att det är på pin djävulskap och då låter jag t ex hyresvärden ta tag i saken. Jag har gjort mitt. Och jag säger sedan till varje gång det händer, och noterar gärna också datum och tid och regnr för att kunna följa upp det senare.

Hade de blockerat min bil hade jag blivit fullständigt skogstokig.
 
Kan man polisanmäla sånt? Och jag som på min höjd trodde att man kunde sätta lapplisa på bilen :eek:
Ja, då kunde man det. Vet inte om det ändrats. Ring polisen och kolla!

I mitt fall var det så att jag ofta jobbade riktigt sent. Någon granne hade sett folk parkera och sedan gå tvärs över gatan in bland husen på andra sidan. Jag antog att det var någon där som sagt att min plats oftast stod tom....
Fick sedan samtal om mina anspråk på den tjej från en port några mil bort som ägde bilen jag anmälde. Jag hade inga anspråk, var glad att det hade upphört.
 
@Bexzor: Du har haft BETYDLIGT mer tålamod än vad jag hade haft! Första gången säger man till, fortsätter det går man vidare till HV/polis, vad som nu är tillämpligt.

Fast jag är väl lite som @tanten, en surkärring :devil:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 765
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
2 818
Senast: Nahar
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 995
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Börjar med att skriva att ni som känner mig eller kan räkna ut vem jag är osv IRL håll det för er själva för de här kan vara och är lite...
Svar
0
· Visningar
821
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp