Detta nya året är ingen höjdare det heller

Min mormor ligger och väntar på döden. 94 år är hon. Om en månad ungefär ska hon fylla 95. Min mormor är en av de finaste, snällaste och starkaste kvinnor jag någonsin träffat. Snart finns hon inte mer.

I natt drömde jag något mycket märkligt. Mormor kom till oss. Hon var ung och frisk, med sig hade hon packning. Hon skulle resa bort och ville komma till mig och säga hej då. För vi skulle troligen aldrig ses. Jag vaknade strax efter det och grät. Kollade mobilen ifall mamma skrivit att hon gått bort men inget sånt.

Jag brukar inte tro på märkliga saker men faktiskt så tror jag ändå att mormor kom till mig i natt för att säga hej då. Jag kommer sakna henne något enormt.
 

Så jobbigt :( Minns när min mormor dog, när jag träffade henne sista gången (hon var på sjukhus då men inte "nära döden" enligt läkaren) så sa hon med en barnröst "Nu ska jag träffa mamma och pappa" och hon skrattade sådär hjärtligt, som jag aldrig hört innan.
Då visste jag. 4 dagar senare fick hon träffa sin mamma och pappa.
Ta hand om dig!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 658
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig velat gifta mig. Jag har aldrig varit den där tjejen som drömt om Prince Charming, bläddrat i bröllopstidningar, spanat...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 181
Senast: Thomasine
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 321
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 324
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp