Bukefalos 28 år!

Diagram i excel

zassoo

Trådstartare
Någon som är haj på excel? Jag sitter och bråkar med mina diagram...

Utgångspunkten är att jag har data från ett mätinstrument som har mätt temperatur och luftfuktighet under en viss tidsperiod. Nu skulle jag vilja ha allt detta i samma diagram :idea: Men det verkar stört omöjligt, i alla fall med mina begränsade kunskaper i excel.

Jag tänker mig typ tiden på x-axeln och två y-axlar (en för temperatur och en för luftfuktighet) och sen ska det vara ett linjediagram med två linjer då. Hur ska jag göra det? Någon som förstår vad jag menar och sitter på en lösning?
 
scatter-plot kan du använda för att plotta flera datasets i en graf :) däremot vet jag inte hur du får till två y-axlar.. vi kämpade med det, men det slutade med att vi plottade i matlab med två y-axlar...
 
Använder du olika färger så behöver du bara en y-axel, typ röd linje och röda siffror på skalan för temperatur på y-axeln, och likadant blå färg för fuktigheten.
 
Secondary axis, om det är en engelsk version av excel, och sekundär axel, om det är svenska excel, är vad du ska googla.

Vet man bara vad man ska googla är allt lätt, men vet man inte vad man ska googla är det helt hopplöst. :)
 
Secondary axis, om det är en engelsk version av excel, och sekundär axel, om det är svenska excel, är vad du ska googla.

Vet man bara vad man ska googla är allt lätt, men vet man inte vad man ska googla är det helt hopplöst. :)

Åh tack tack tack! :bow: Nu börjar det likna någonting!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag sitter med mitt exjobb och tittar på datat från analyserna. Tyvärr är det väldigt höga halter av vissa ämnen i några punkter vilket...
Svar
7
· Visningar
652
Senast: Clabbe
·
IT & mobiler Hur får man till ett linjediagram i excel där första värdet på y-axeln motsvarar 0 på x-axeln Jag får bara till det så att linjen börjar...
Svar
5
· Visningar
988
Senast: Mandrake
·
IT & mobiler Finns det någon här som är vän med Excel då det gäller att rita diagram? Jag behöver rita ett linjediagram (eller ett punkt diagram där...
Svar
10
· Visningar
1 446
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp