Två har frågat om jag kommer från Grekland, en har frågat från vilket land jag kommer ifrån, alla med tanke på min dialekt och mitt utseende. Tror att de flesta helt klart verkar höra att jag är skåning, men eftersom jag inte pratar bred skånska placeras jag inte så lätt varifrån Skåne jag kommer. Någon har undrat om jag bott länge utanför Skåne eftersom dialekten är lite "utblandad".
Jag pratar skånska, som sagt är den ju inte bred och kanske inte "tydlig" eftersom jag använder svenska ord istället för renodlade skånska, men melodin finns ju ändå där. Det grekiska/utländska i mitt utseende ska enligt de tre alltså vara mina gröna ögon, gula hudton och ljusbruna hår samt markerade ögonbryn- "Du ser inte svensk ut om du förstår hur jag menar".
Nej, pappa var dansk och mamma svensk. Mamma cendrefärgat rakt hår och gröna ögon med släkt ifrån Sölvesborg och Malmö och pappa var mycket mörk i huden men inte mörkhyad, blåögd (i en familj med 5 av 7 barn med bruna ögon och föräldrar med bruna ögon), mörkt, nästan svart typ afrokrull till hår, och från Lolland, Danmark. Varken Danmark eller Sverige är ju Grekland så jag kanske är bortbytt på BB om man nu inte kan se ut så här i Danmark och Sverige förstås

Fnissade i alla fall förvånat när jag fick höra det!