Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

diaré vid fölbrunst?

maria_b

Trådstartare
Mitt sto är amma till en fölunge som var fyra veckor när hon fick honom. Normalt sett så får väl fölen diaré under fölbrunsten? Men hennes unge fick inte det. Vad beror det på? Får de inte alltid diaré eller uteblir det ibland? För det kan väl knappast vara så att stoet inte hade någon brunst då?:crazy:

Sv: diaré vid fölbrunst?

Fölmasken är rätt ovanlig nu, och ofta var det den som gav diarrée som uppstod i samma veva som stoet brunstade. Har inte haft på något av mina föl heller.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5527 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Avel Jag har ägt ett avelssto innan. Hon var dräktig och fölet såldes i magen. Billigare föl mot att köparen tog sig an sto och fölning...
Svar
4
· Visningar
798
Hästhantering Jag har läst några trådar tidigare här om de problem som kan uppstå i blandflockar med ston och valacker. Jag har då fått uppfattningen...
Svar
17
· Visningar
1 086
Hästvård Hej, jag har ett sexårigt sto och har haft henne från att hon var tre. Från att vintern efter att hon fyllt fyra har hon betett sig lite...
Svar
7
· Visningar
569
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
1 201

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur pratar ni med andra människor?
  • Bup
  • Vad gör vi? Del CXXXIV

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2021
  • Uppdateringstråd 25