diaré vid fölbrunst?

maria_b

Trådstartare
Mitt sto är amma till en fölunge som var fyra veckor när hon fick honom. Normalt sett så får väl fölen diaré under fölbrunsten? Men hennes unge fick inte det. Vad beror det på? Får de inte alltid diaré eller uteblir det ibland? För det kan väl knappast vara så att stoet inte hade någon brunst då?:crazy:
 
Sv: diaré vid fölbrunst?

Inga föl på den här gården heller (4st)...
 
Sv: diaré vid fölbrunst?

Fölmasken är rätt ovanlig nu, och ofta var det den som gav diarrée som uppstod i samma veva som stoet brunstade. Har inte haft på något av mina föl heller.
 

Liknande trådar

Avel Hej alla :) Jag har ett sto som för första gången fick föl för 8 dagar sedan och hon har varit jättesnäll mot sin fölunge, slickat...
Svar
1
· Visningar
745
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 881
Senast: Stereo
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 529
Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 175
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp