diaré vid fölbrunst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare maria_b
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 076

maria_b

Trådstartare
Mitt sto är amma till en fölunge som var fyra veckor när hon fick honom. Normalt sett så får väl fölen diaré under fölbrunsten? Men hennes unge fick inte det. Vad beror det på? Får de inte alltid diaré eller uteblir det ibland? För det kan väl knappast vara så att stoet inte hade någon brunst då?:crazy:

Sv: diaré vid fölbrunst?

Inga föl på den här gården heller (4st)...

Sv: diaré vid fölbrunst?

Fölmasken är rätt ovanlig nu, och ofta var det den som gav diarrée som uppstod i samma veva som stoet brunstade. Har inte haft på något av mina föl heller.

Liknande trådar

Avel Hej alla :) Jag har ett sto som för första gången fick föl för 8 dagar sedan och hon har varit jättesnäll mot sin fölunge, slickat...
Svar
1
· Visningar
873
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 521
Senast: Puffindog
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 609
Senast: Stergo
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka