V

Vixten

Vår 11 v gamla valp fick diareé i söndags, då tänkte vi inget särskilt på de eftersom hon smaskar i sig allt möjligt smask på gården. :grin: Det har fortfarande inte gått över och från att ha varit nästintill helt ren inne, blir det små spruttiga diareé pölar och något som påminner om äggvita / gele inomhus och hon kan försöka bajsa "hundra gånger" bara man studerar rabatten. Glad och pigg jämt, när inte magen gör sig påmind.

Någon som varit med om liknande? :confused:

Vi ska till veterinären i annat ärende så han får titta på lilla magen då också.
 
Sv: Diareè

När ska ni till veterinären? Jag vet inte vad det kan vara, men se till att valpen får i sig mycket vätska. Jag hade nog ringt till Strömsholm eller annan jourvet för att höra om man inte behöver åka in direkt, att bajset är gele-aktigt och i äggvita-form låter allt annat än bra! :crazy: Diarré är inte att leka med när det gäller små valpar och de kan snabbt bli uttorkade.
 

Liknande trådar

Hästvård Vi har en häst i stallet som beter sig mycket märkligt sedan ett par dagar. Det började i fredags då jag såg henne rulla sig och sen...
2
Svar
28
· Visningar
2 715
Senast: Magnum
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 472
Senast: Freyja_bus
·
Gravid - 1år Nu tänkte jag att jag skulle försöka skriva ner min förlossningsberättelse, och jag börjar med något så trevligt som en slempropp...
Svar
19
· Visningar
1 963
Senast: vindvissla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp