Diarré utan förklaring- hjälp!

Jensa75

Trådstartare
Vår hund har sedan i torsdags haft diarré. Trots skonkost och Fortiflora och tre dagars Addapectin enligt ordination från jourvererinär är det inte bättre. Hon bajsar ofta (springer ut flera ggr per natt), små, små mängder gult, slemmigt bajs.

Var hos veterinären igår. De tog blodprov, urinprov och röntgade buken. Allt såg normalt ut, så fick ingen förklaring till hennes diarré. Fortsätt med skonkost och Fortiflora, var budskapet.

Känns tröstlöst när vi inte vet vad detta beror på och hur vi kan hjälpa henne. Någon som har tips?
 
Vår hund har sedan i torsdags haft diarré. Trots skonkost och Fortiflora och tre dagars Addapectin enligt ordination från jourvererinär är det inte bättre. Hon bajsar ofta (springer ut flera ggr per natt), små, små mängder gult, slemmigt bajs.

Var hos veterinären igår. De tog blodprov, urinprov och röntgade buken. Allt såg normalt ut, så fick ingen förklaring till hennes diarré. Fortsätt med skonkost och Fortiflora, var budskapet.

Känns tröstlöst när vi inte vet vad detta beror på och hur vi kan hjälpa henne. Någon som har tips?
Vår ena lilltjej blev dålig i magen. Vet tyckte först testa skonkost, Canicur, Fortiflora, avmaska, ge Gastro Intestinal etc. Men inget hjälpte. Fick sedan svar på prover att hon hade Giardia.
Tråkig diagnos iom svårt att få väck parasiten i miljön runtom. Men med medicinering och totalsanering av hus etc så är hon nu nästan bra i magen. Medicinen gjorde det värre ett tag. Sambon fick ut flera ggr per natt då med henne. Men nu är det sällan ngt kladd, utan främst bara fasta korvar som kommer ut. Och hon behöver inte bajsa mer än normalt ofta.

Kanske värt att lyfta frågan om Giardia med vet?
 
Tog själv upp frågan om parasiter, tex giardia hos veterinären. Hen trodde inte det var så sannolikt. Nu ikväll fick hon liten portion av sin vanliga mat, eftersom hon vägrat skonkost hela dagen. Det åt hon och sedan dess har det varit lugnt, så har jag riktigt tur är det på väg att vända.

Om inte ska jag skicka in prov till SVA men har problem att få ihop tillräckligt med avföring eftersom det som kommit senaste dagarna bara är slem.
 
Tog själv upp frågan om parasiter, tex giardia hos veterinären. Hen trodde inte det var så sannolikt. Nu ikväll fick hon liten portion av sin vanliga mat, eftersom hon vägrat skonkost hela dagen. Det åt hon och sedan dess har det varit lugnt, så har jag riktigt tur är det på väg att vända.

Om inte ska jag skicka in prov till SVA men har problem att få ihop tillräckligt med avföring eftersom det som kommit senaste dagarna bara är slem.
Går bra med slem med,det är där gardian "bor" SVA behöver knappt 1/2 dl och av det testar dom en topsbit.
Vet inte i vilken värld din vette bor men det är mycket vanlig med giardia
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund hade diarré i förrgår (måndag). Kom plötsligt och hon bajsade två ggr under dagen som var riktig diarré. Förmodligen ätit något...
Svar
6
· Visningar
1 473
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 152
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Något är fel. Ingen fattar vad. Det enda symptomet är att hon dricker och pissar extrema mängder. Det är något som kommit och gått...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 221
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Min lilla tös har fått diarré! :( började i onsdags natt med att hon kräktes och hade väldig diarré under torsdagen. Tyvärr jobbade min...
Svar
8
· Visningar
2 232

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Arbetsintervju
  • Barn och djur
  • Att rensa i kalendern

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Fjordingtråden
  • Löss

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp