Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Diarre vid foderbyte?

skuggi

Trådstartare
Hur pass mycket brukar det märkas egentligen? Våra två isisar har i sommar och fram till för två veckor sen fått bete, hö och en liten näve fölmix, morötter och lite solrosolja. Nu köpte vi Edel häst, som åtminstone den ena ätit förut utan problem. Så började vi ge typ två nävar Edel, en näve fölmix, morötter och solrosolja en gång per dag. Fyra dagar senare har båda killarna ganska så mycket diarre, sådär så det har runnit på benen... Nu har de haft diarren 1 1/2 vecka, och Edel i två veckor..

Är det troligt att det beror på de där ynka nävarna kraftfoder?? Jag tycker vi har gjort grövre omställningar i maten utan att det har blivit såhär..

Vad tror ni?

I

Icebabe_1

du kan köpa pulvret för tarm.en liten vit burk med svart lapp på.står tarm bakteriebalangs.
hjälper när dom antingen skall flyttas eller få nytt foder,jag kör det på mn häst när jag byter foder.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6453 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
803
Relationer Kör anonymt nick, kommer någon på vem jag är så håll det för er själva. Jag och killen har varit tillsammans ca 1 år. Vi har intressen...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
10 768
Hästvård Hej! Jag skulle behöva bolla lite. Det är så här att jag har en 15 årig halvblodskorsning som för flera år sen drabbades av fång. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 098
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
824

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Brukstråden 2021
  • Uppdateringstråd nr 24

Hästrelaterat

• Födda 2017 del 3
  • Ridskoleryttare 2021

Omröstningar