torsdag

Trådstartare
Nu har jag haft diarrer, ont i magen och gaser i över ett år till och från. Får springa till toaletten snabbt. Fler som haft liknande? Vad gör man?
 
Nu har jag haft diarrer, ont i magen och gaser i över ett år till och från. Får springa till toaletten snabbt. Fler som haft liknande? Vad gör man?

Det kan vara en flera olika saker, ring vårdcentralen. Att ställa en diagnos gällande mag-tarmbesvär är svårt tom för en läkare, dvs helt omöjligt över internet.

Edit: Det är en dålig idé att börja mixtra med saker själv, det kan försvåra diagnosticeringen om man gjort en massa förändringar i kost/medicinering innan läkarbesök. Det blir svårare att lista ut om det kan vara något födoämne som är problemet.
 
Håller med övriga, kontakta vårdcentral. Det kanske känns så, men det är inte pinsamt och du är inte ensam om problemen. Det gäller dock att du får hjälp hitta anledningen för sådär kan du ju inte ha det :(.
 
Min mage fungerar inte om jag äter socker/för mycket kolhydrater. Sköter jag kosten så fungerar magen. Men gör som övriga säger, kontakta VC.
 
Ett besök på VC är aldrig fel.
Det du kan göra själv är att föra matdagbok och se om det finns någon system i när det händer.
 
Min mage fungerar inte om jag äter socker/för mycket kolhydrater. Sköter jag kosten så fungerar magen. Men gör som övriga säger, kontakta VC.

Samma för mig, jag har misskött mig nu under sommarn och min mage är totalt kaos. Var på utredning för några år sedan, läkaren hittade inget fel och jag har förstått på senare tid varför. Ju mer bra mat jag äter desto bättre mår magen!
 

Liknande trådar

Hemmet Det var en vattenläcka i taket för flera år sen i vårt hus (långt innan vi köpte det). Själva läckan är åtgärdad sen länge men tapeten...
2
Svar
30
· Visningar
1 197
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Jag har haft en arbetsterapeut på plats för att hjälpa mig med min hjärntrötthet och hur jag ska hantera mitt arbete på den nivå jag...
Svar
18
· Visningar
855
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Det har kommit ut en annons för ett jobb jag sökte för några år sedan. Omfattande rekryteringsprocess, jag var en av slutkandidaterna...
Svar
15
· Visningar
822
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Jag har ätit minipiller i flera år för att ta bort mensen eftersom jag inte klarar av att ha mens. Det ger mig en fruktansvärd ångest...
Svar
9
· Visningar
611
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp