Bukefalos 28 år!

Dieselpris

landsbygdsbo

Trådstartare
Nyss fått bilen fulltankad med diesel. 8.8 kr/litern
Hoppas samma pris gäller imorgon på returresan
En tapp straxt utanför Köln, På väg till Koblenz för ett möte
Länge sedan man blev glad vid tankningen ;)
 
Jag betalade $1.83 per gallon for diesel i gar. Det blir 4 kronor och 14 ore per liter.:banana:
Ni ska ju alltid vara värst over there. Men det blir för dyrt att ta dit min bil för att tanka.:mad:
Men jag får nöja mig med ngt annat.
För du vet väl vad tyskarna säger om att dricka amerikanskt öl och att idka älskog på stranden?
It's f***ing close to water
:o
Och här har vi både belgiskt och tyskt fatöl på krogen ;)
 
Det är ju litet skillnad i pris mot här... men samtidigt kan man inte gnälla så mycket, dieselpriset har hållit sig stabilare än de flesta andra varor i många år nu... Det var ju uppe och snuddade på 15 kr/l för 3-4 år sedan, men har väl hållit sig runt 10-12 kr sedan dess.
 
Ni ska ju alltid vara värst over there. Men det blir för dyrt att ta dit min bil för att tanka.:mad:
Men jag får nöja mig med ngt annat.
För du vet väl vad tyskarna säger om att dricka amerikanskt öl och att idka älskog på stranden?
It's f***ing close to water
:o
Och här har vi både belgiskt och tyskt fatöl på krogen ;)

Fast numera bor jag i Oregon ... Micro bryggerierna's forlovade land. Har finns hur mycket ol som helst att valja pa ... Mycket belgiskt hur mycket olika typer som helst av Europeisk, och ol fran fjarran ostern ...
Det mesta ar dock lokal producerat, det finns over 3000 bryggerier i landet i dag. Manga av Micro bryggerierna finns just har i Oregon/Washington state. Det har ar inte en av staterna som gor Budweiser rika direkt. Har ar det lika vanligt med ol provningar som med vin provningar ... vi haller pa att lara oss och jag har borjat gilla ol pa kuppen.:angel:
Det ar svart att hitta de traditionella Amerikansa olen har. :cool: Micro bryggerierna haromkring gor bade maken och sonerna mycket glada ... sjalv foredrar jag dock fortfarande ett gott vin ... vilket ocksa produceras lokalt men jag gillar Cabernet Sauvignon mer an den lokala Pinot Noir. :p Det ar markligt sa envist druvorna bestammer sig i vilken jordman och vaderlek de vill vaxa.:cautious:
 
@the_connemara Sonen kopte nyss en Chevy Volt. Han tankar gratis el pa flera stallen runt sta'n och pa jobbet har de gratis gron el till alla med en elektrisk bil. :) Rent fransett att han kor i princip nastan alltid gratis sa blir jag mer och mer kar i hans bil. Det hors inte alls. Den har det mest diskreta hummande ljud bara for att gang trafikanter ska kunna hora den.:cool:
 
0015727283001.jpg

Inte den här men en liknande tuffar nu hem till gamla svedala Fulltankad och klar
köpare o säljare nöjda och jag får lite mer korv på mackan nästa månad ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 235
Senast: ako
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 206
Senast: cassiopeja
·
Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
1 029
Senast: aiquen
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 665

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp