Digital lösning för medryttare och hästägare

Cilla80

Trådstartare
Jag har precis kommit överens med en annan tjej att jag ska vara medryttare på en häst hon har uppstallad hos mig. Det blir säkert jättebra, vi trivs med varandra och har båda ridit hästen förut. Det jag funderar på är att jag skulle vilja ha nån form av gemensam kommunikationsplattform. När jag var liten och var medryttare skrev vi i en fysisk dagbok som låg i sadelkammaren och det kan vi såklart göra, men dels har jag usel handstil och dels är det svårt att söka i den efteråt.

Är det nån som har något bra förslag? Messengergrupp har vi funderat på, men det är ju om möjligt ännu hopplösare att söka efter saker i efterhand än en fysisk dagbok (typ "vilket datum verkades han förra sommaren?" eller "när var det egentligen vi köpte den där prylen?"). Samma egentligen med Facebookgrupp, även om det såklart skulle kunna funka. Blogg har jag tänkt på, men vet inte om jag vill lägga upp allt vi gör
på en allmän anslagstavla. Vad använder ni andra? Finns det nån app?
 
Har inget direkt bra förslag, men tänkte bara att med en blogg så finns det väl lösningar där man kan lösenordsskydda? Så är det bara ni som har tillgång till den.
 
Appen Ztable fyller man i själv (jmf med equilab som spårar i appen) och där kan man "bjuda in" personer till en häst.
Den kalendern är enkel att använda och lägga in saker i.
 
Appen Ztable fyller man i själv (jmf med equilab som spårar i appen) och där kan man "bjuda in" personer till en häst.
Den kalendern är enkel att använda och lägga in saker i.
Man kan lägga till manuellt i Equilabs app också, samt skriva kommentarer och lägga till foton till passen. Man kan också "dela" häst och följa någon som rider ut på kartan som säkerhet.
 
Jag och den jag delar häst med kör ett delat Google-dokument, där vi fyller i en tabell vad vi gjort och kort hur det gått under ridpasset, en annan kolumn är för avvikelser som t ex sår eller annat. Funkar superbra!
 
Jag och den jag delar häst med kör ett delat Google-dokument, där vi fyller i en tabell vad vi gjort och kort hur det gått under ridpasset, en annan kolumn är för avvikelser som t ex sår eller annat. Funkar superbra!
Det låter smart! Också lätt att söka bakåt i.
 
Jag använder Ztable. Väldigt smidigt faktiskt! Vi är tre användare som delar på en häst (jag, min sambo och min medryttare) och man får en notis varje gång någon registrerar ett pass. Det är lätt att få en överblick över vilka pass hästen gått på sistone och att lägga upp planering för kommande vecka.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp