Digitalkameror!

Lovve

Trådstartare
Ni som använder digitalkameror till att fota hästar eller annat, vilken kamera har ni?
Och vilken kamera tycker ni är bäst, enklast, ger bäst bildkvalité etc.?
 
Sv: Digitalkameror!

Canon EOS 350D är jättebra, min bror har en och mina föräldrar har nu också köpt en så jag brukar snylta :p
Blir jättbra bilder bara man ställt in den rätt :D
 
Sv: Digitalkameror!

Jag har en HP Photosmart R717.

Den ger bättre bilder än min förra Toshiba iaf :D
 
Sv: Digitalkameror!

Jag har en Kodak EasyShare C603
Har inte provat nån annan .. men tycker att den är bra.. om jag lyckas få in rätt inställning..:p är inte så jätte hajj på sånt:banana:
 
Sv: Digitalkameror!

Aha, en kameratråd! Då vill jag gärna ha tips på en OK kamera som inte kostar skjortan men ändå inte är helt totalt skitkass.. Den ska vara enkel att använda.
Bara man kan ta fina bilder, jag vet INGENTING om kameror men jag vill kunna ta med eller utan blixt, filma korta snuttar, och så vill jag ha såndär fokus-effekt så man kan få "blurrig" bakgrund och tydligt på det som är i fokus. Typ så här:
http://www.cs.mtu.edu/~shene/DigiCam/User-Guide/995/AUTO-FOCUS/Focus-far.jpg
http://www.cs.mtu.edu/~shene/DigiCam/User-Guide/995/AUTO-FOCUS/Focus-near.jpg

Nu verkar våran gamla ha kastat in handduken så jag tänker önska mig en ny till min födelsedag.
 
Sv: Digitalkameror!

jag har en Nikon D50 men har nu uppdaterat mig till en Canon EOS 400D som bör komma inom en månad.

Nikon tar superbilder, men jag tycker det är svårt att hitta rätt inställningar till mulna dagar, och då har jag ändå gått kurser med just denna modellen, dessutom gick min första upplaga av kameran sönder och sen fick jag vänta i fyra månader på den nya. Inte så roligt, det var ett fabrikatsfel på kameran, alltså inte mitt fel att den gick sönder.

Jag är väldigt spänd på min 400D, har hört så mycket gott om den samt att jag har fått provfota lite med en kompis kamera, jag är kär.. Nu har jag inte haft chansen att sätta mig in i den nya kameran, men kan återkomma när jag har dem och berätta vilken utav D50 och D400 som är enklast att förstå och vilken jag verkligen föredrar.
 
Senast ändrad:
Sv: Digitalkameror!

Ja, jag har hört att den ger riktigt (?) bra bildkvalité.
Ungefär hur mycket kostar en sån? :angel:

det lägsta priset på den på nätbutik är just nu 5600.
Nikon D50 är liksinnad till denna kameran i mitt tycke och det finns ett företag som säljer den billigare än 350D..

Vill inte skriva ut företag, men skicka ett PM så kan jag skicka länken.
 
Sv: Digitalkameror!

Canon är lättare än Nikon.

Har använt båda märkerna [ Nikon D50, D70, D70S och D100 och Canon EOS 350D ].
 
Sv: Digitalkameror!

Ja, det är vad jag har antagit :)
Men alla tycker ju inte att alla saker är lika så därför testar jag mig fram, men av det lilla jag använt 400D så föredrar jag den klart framför min trotjänare D50.
 
Sv: Digitalkameror!

Jag har i stort sett alltid med mig min Olympus My 500 till stallet, ska jag ta fina foton (:angel: ) så får Canon 400D följa med (också). Vilken som tar bäst bilder är det ju ingen diskussion om, och inte vilken som är störst och ömtåligast heller :angel: Den lilla får oftast följa med i fickan ut på ridturer. Den andra ligger på säker plats tills jag tycker det är säkert att plocka fram den :p
 
Sv: Digitalkameror!

Jag tycker Canon är bäst av de jag provat, och D100 är ju en av Nikons värstingkameror om man jämför med EOS 350D.

Canon känns tyvärr rätt plastig när man håller i den och Nikon känns lyxigare och mer välarbetad på designen.
 
Sv: Digitalkameror!

Mjo, det låter som en bra skillnad på nikon och canon, personligen så tycker jag att min nikon känns lite för ömtålig, plast håller bättre än porslin :angel:
 
Sv: Digitalkameror!

Tänk på att det inte är digitalkameror ni pratar om nu (Canon EOS 400/350D, Nikon D50, D70 osv) utan det är digitala systemkameror med utbytbar optik.

(Fast TS kanske inte har något emot det...?)
 
Sv: Digitalkameror!

nikon d80, men den faller inte in under billiga
 
Sv: Digitalkameror!

Jag har en Canon Powershot S3 IS, den är jättebra, bildkvaliten är också väldigt bra om man har rätt inställningar. Videokvaliten är ryysligt bra för att vara en digitalkamera. Sen så tycker jag att macrofunktionen är väldigt rolig, för man kan komma så nära ett motiv som noll cm. Sedan så har den en skitbra zoom, 12x optisk fakitskt. Det enda dåliga enligt mig är att bilderna blir ganska brusiga när man har exponerat fel på ISO 800.

Men ändå så tycker jag att du ska köpa en systemkamera,:p för bildkvaliten på såna kameror blir ju generellt mycket bättre än vad bildkvaliten på digitalkameror blir. Jag vill redan ha en systemkamera, fast jag fick min (SKITBRA) kamera i julklapp. Eftersom jag såg min kompis systemkamera, och den var ju så bra :love:

/Ida
 
Sv: Digitalkameror!

Ja, jag har hört att den ger riktigt (?) bra bildkvalité.
Ungefär hur mycket kostar en sån? :angel:

Bildexempel ----> HÄR

En 350D hittar du billigt nu (Beggad för en 4000:- exkl glugg) när EOS 400D har kommit. Det du INTE ska snåla på är gluggarna. Då spelar det inte ngt roll VILKEN kamera du har.
 

Liknande trådar

Fritid Jag gillar att fota men nu förtiden använder jag bara mobil. Var många år sedan jag hade någon kamera. Men jag skulle nu vilja köpa...
Svar
12
· Visningar
533
Kropp & Själ Ja, drömsemester? Hur är din drömsemester? Aktivitet? Resmål? Värme eller kyla? Längd? Jag velar mellan en ridsemester med bra hästar...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
2 990
Hästvård Hej har precis kokat första satsen av Carrageenörtet och slogs av att det blev som en stel pudding. Trodde det skulle vara lösare i...
Svar
8
· Visningar
496
Senast: Stålvilja
·
Mat Jag har både fransyska och högrev i frysen och har tänkt använda det till köttgryta respektive gulaschsoppa. Men vilket kött passar bäst...
2
Svar
22
· Visningar
726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp