Dika ridbana

Hasselört

Trådstartare
Hej, jag funderar på hur jag ska göra en budget-ridbana.

Där den tänkta ridbanan ska vara nu finns det redan ett trästaket på ena långsidan som jag gärna skulle vilja ha kvar, men precis vid tomtgränsen utan något dike.
Har inte plats att göra ett dike på utsidan av staketet och känns väldigt dumt att göra det på insidan?!

Har ni några smarta tips? Eller måste jag ta bort och dika, sätta tillbaka staketet?
 
Spontant tänker att dike på 3 sidor kanske går bra, eller helt enkelt fråga grannen om hen har något emot att du gräver dike lite inpå deras mark (beror väl lite på hur det ser ut på deras sida osv).
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 671
Senast: Amk
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
573
Senast: valy
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 601
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 888
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp