Dimmer med LED eller inte

MJLee

Trådstartare
Hittade inte hantverkstråden (?) så det får bli en enskild tråd. Jag har tänkt installera en ny taklampa med led lampor. Men jag har ingen aning om min dimmer även kan dimma led lampor utan att explodera och kortsluta hela huset. Lite googling verkar göra skillnad på dimmer med led kapacitet och utan. Måste jag installera en ny dimmer som jag vet kan dimma även led?
:idea:
 
Jag har gamla dimmrar (?) här hemma och kommer byta ut dom till nya som funkar med led. Det går att dimma dimbara ledlampor med den nuvarande också, men lampan blinkar gärna. Så jag rekommenderar absolut att byta till en dimmer som funkar ihop med ledlampor.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 182
Senast: Smoothi
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 426
Senast: Lobelia
·
Hemmet Någon jag känner hade översvämning i sin hyresrätt, en olycka. Denne anmälde det hela till värden och förklarade vad som hänt, mått skit...
2
Svar
38
· Visningar
3 489
Senast: Lingon
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 187
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp