Din inre klocka, funkar den?

Aviello

Trådstartare
Lite spin off på morgon-tråden.

Har du koll på tid?
Vet du när säg 30 minuter gått, vet du vad klockan är utan att titta?
Vaknar du i rätt tid utan att klockan ringt bara för att du bestämt dig för det kvällen innan?
Nyfiken!

Min enda super-power, jag har alltid haft bättre koll än Robinson-deltagarna när de ska markera tiden. Haha, alla har något. :D
 
Lite spin off på morgon-tråden.

Har du koll på tid?
Vet du när säg 30 minuter gått, vet du vad klockan är utan att titta?
Vaknar du i rätt tid utan att klockan ringt bara för att du bestämt dig för det kvällen innan?
Nyfiken!

Min enda super-power, jag har alltid haft bättre koll än Robinson-deltagarna när de ska markera tiden. Haha, alla har något. :D

Jag har rätt bra koll på hur mkt tid som passerat och vad klockan är. Dock inte så att jag kan vakna vid ett visst klockslag om jag måste upp.

Sambon är tvärtom. Han har dålig koll på hur mkt tid som passerat och vad klockan är. Han blir typ alltid förvånad över hur mkt klockan är/hur lång tid som gått. Men han vaknar fan alltid 10 min innan klockan ringer. Mkt skumt!
 
Jag har nån sån klocka. Inte helt pålitlig dock men förvånande nog funkar den ofta!

Vid matlagning hemma eller på jobbet och man sätter tajmer eller slår på ugnen på x antal minuter så gör jag ju annat under tiden. Går ofta tillbaka och kollar till ganska exakt på minuten det är färdigt. Lika fascinerande varje gång :D
Antagligen är det mer på känsla än inbyggd klocka men rätt häftigt ändå.

Om jag verkligen fokuserar och mentalt tänker och förbereder och visualiserar själva klockslaget så vaknar jag den tiden jag tänker på. Har aldrig vågat använda det i skarpt läge men funkar verkligen!
 
Jag har nån sån klocka. Inte helt pålitlig dock men förvånande nog funkar den ofta!

Vid matlagning hemma eller på jobbet och man sätter tajmer eller slår på ugnen på x antal minuter så gör jag ju annat under tiden. Går ofta tillbaka och kollar till ganska exakt på minuten det är färdigt. Lika fascinerande varje gång :D
Antagligen är det mer på känsla än inbyggd klocka men rätt häftigt ändå.

Om jag verkligen fokuserar och mentalt tänker och förbereder och visualiserar själva klockslaget så vaknar jag den tiden jag tänker på. Har aldrig vågat använda det i skarpt läge men funkar verkligen!

Du är som jag, tydligen, på det. Våga testa, det funkar faktiskt! Sen kan man alltid ha en signal på mobilen som backup någon minut senare.
 
Lite spin off på morgon-tråden.

Har du koll på tid?
Vet du när säg 30 minuter gått, vet du vad klockan är utan att titta?
Vaknar du i rätt tid utan att klockan ringt bara för att du bestämt dig för det kvällen innan?
Nyfiken!

Min enda super-power, jag har alltid haft bättre koll än Robinson-deltagarna när de ska markera tiden. Haha, alla har något. :D

Jag har en rätt stark känsla för 1 min tack vare en miljon sköljar dagligen i jobbet 😁

I övrigt vet jag inte för jag håller konstant koll på klockan. Och ställer alltid väckarklockan för att kunna sova bra. Jobbar skift så måste fokusera på att bara sova när jag ska sova.
 
När min klocka säger att det gått 30 minuter har det gått typ 7 timmar och vice versa. Helt hopplöst.

Samma här, speciellt när jag får hyperfokus, vips så har hela dagen/natten gått liksom...
Jag får använda timers och alarm på telefonen väldigt mycket för att hålla tider på ett vettigt sätt, så om jag ens har någon inre klocka så måste den vara stendöd. :o
 
Jo, min är rätt bra.

Ofta när jag sätter timern på något jag har i ugnen, så går jag ut för att kolla när det visar sig vara sekunder kvar.

Likadant med att vakna på morgonen. Då har min inre klocka oftast bra koll. Idag, t.ex., vaknade jag först vid ca 3:30 och konstaterade att jag hade ca 1 timme och 15 min kvar att sova. Somnade om och vaknade 4:43, dvs två minuter innan klockan skulle ringa.
 
När jag satt ugnen på timer så har jag någon inbyggd känsla på hur lång tid det är för jag tajmar oftast ugnen bra. Men i övrigt är min inre klocka kass. Kan lätt tyckt att det gått en timme när det i själva verket kan ha gått 20 min eller 4 timmar.. vaknar konstiga tider på natten och tror det är dags att gå upp, måste sätta klocka när jag ska iväg någonstans - annars glömmer jag bort tiden och kollar på klockan försent
 
Jag har aldrig alarm ställt på vardagsmorgnar. Vaknar alltid den tid jag vill gå upp. Oftast på minuten.

Under dagen har jag ingen koll på klockan alls (bortsett fr när jag är på jobbet). Har inte en aning om hur mkt tid som förflutit. Är också mkt dålig på att uppskatta i förväg hur lång tid ngt ska ta. Är väldigt ostyrd av klockan på min lediga tid.
 
När jag är vaken så har jag bra koll, men det kan lika gärna vara något inlärt för att jag vet hur lång tid vissa saker tar att göra. Det är dock sällan jag blir förvånad över vad klockan är, det brukar vara lugnt även när det gått lång tid sen jag såg någon klocka.
 
Jag har hyffsad koll vilken tid det är när jag är vaken. Litar inte på mig själv alls när jag sover och ställer larm även på helger och semestrar.

Det jag ibland tycket är svårt är att uppskatta hur lång tid vissa saker tar. Speciellt avstånd och hastigheter. Å andra sidan så kan jag laga mat utan timer, men där gissar jag att jag får en del hjälp av de andra sinnena lukt, syn, hörsel.
 
Lite spin off på morgon-tråden.

Har du koll på tid?
Vet du när säg 30 minuter gått, vet du vad klockan är utan att titta?
Vaknar du i rätt tid utan att klockan ringt bara för att du bestämt dig för det kvällen innan?
Nyfiken!

Min enda super-power, jag har alltid haft bättre koll än Robinson-deltagarna när de ska markera tiden. Haha, alla har något. :D
Har hyfsat bra känsla för vad klockan är även om det var någon timme sedan jag kollade.
Vakna utan att ställa klockan skulle jag nog inte lita på men vaknar ofta tidigt även på helger just för att jag är van att gå upp en viss tid.
 
Det har hänt när jag var yngre att jag vaknade några minuter innan väckarklockan ringt vid speciella tillfällen, dvs något speciellt skulle hända den dagen eller jag var iväg någonstans. Men nu för tiden så är jag inte iväg så ofta så jag vet inte om jag har kvar den förmågan, jag tror att jag inte skulle få lika avslappnande sömn vid de tillfällena då jag skulle nog bli lite spänd.

Annars är min inre klocka på normal nivå tror jag, inte så fungerande men jag håller koll på klockan i mobilen istället.
 
Jag vaknar numera ganska ofta innan klockan ringer vilket var väldigt bra i söndags när jag skulle jobba och min självinställande smarta klocka hade ställt tillbaka sig en timme :cautious:
Likadant idag ska snart iväg till besiktningen och vaknade innan klockan ringde Ska jag inte iväg kan jag däremot sova väldigt länge
 
Jag har ingen aning 😅
Går upp olika tider varje dag och har noll rutiner i mitt liv.
Vet varken vilken veckodag det är eller vad klockan är utan att kolla upp det.
 
Ja den är väl synkad med verkligheten. Dessvärre går min inre väckarklocka inte att stänga av så sovmorgon är en sällsynt händelse.
 
Beror på dagsform. I bland är jag riktigt bra på att veta exakt hur lång tid som gått, i bland helt värdelös.
Det är nog kopplat till stress, trötthet, och tråkighet tror jag.
 
Lite spin off på morgon-tråden.

Har du koll på tid?
Vet du när säg 30 minuter gått, vet du vad klockan är utan att titta?
Vaknar du i rätt tid utan att klockan ringt bara för att du bestämt dig för det kvällen innan?
Nyfiken!

Min enda super-power, jag har alltid haft bättre koll än Robinson-deltagarna när de ska markera tiden. Haha, alla har något. :D

inte den minsta koll. är en otrolig tidsoptimist. Blir alltid lika förvånad över hur mycket tid som gått.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Inte undra på att färdtjänstbilarna kan komma 20 minuter för tidigt eller 30 minuter för sent. Jag bokade resa till Hovsta igår kväll...
Svar
4
· Visningar
520
Senast: Tualma
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 184
  • Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
982
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 204
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp