Din optimala dryckesmugg?

Miao

Trådstartare
Jag är både en kaffe & te-människa! Kaffe MÅSTE jag ha, iaf på morgonen, te dricker jag för att det är gott och jag gillar konceptet "tedrickande".

Men jag är väldigt kräsen i VAD jag dricker ur ;)! Har flera olika kaffekoppar så jag kan växla mellan beroende på humör/känsla för dagen ("få se... är jag idag storblommig, eller svart med döskallar utan öra, eller kanske lite grön?" :D ), men jag har bara EN enda muggsort som jag kan dricka te ur, annars känns det FEL :p.

Min optimala temugg:

2013-11-10-2.jpg


Dessa kan jag dock INTE dricka kaffe ur, men det fungerar med varm choklad med (mycket) marshmallows :love:

13120910.jpg



Har du någon särskild favoritmugg till en särskild dryck :)?
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

Gillar Rörstrands "dine". Den är sim lagom. Gillar även mina muminmuggar mest motivet. Annars har indiska trevliga stora temuggar. Gillar även de med guldkant och kul färgstarka motiv. På morgon dricker jag oftast ur thermosmugg och tar med till stallet. Mest dör värmens skull innan man kommer igång med allt :).
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

Jag dricker enbart te och ytterst sällan varm choklad. Gillar stora och stabila temuggar som går att bära utan att det känns som om man ska tappa dem. Fick ett par stora Iitala Ego i julklapp som jag bara älskar :love:
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

Ikeas 5 kr s muggar är perfekta till kaffe och kaffet smakar bra i dem.
Hävdar envist att formen på muggen påverkar smaken :)
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

För te har vi dessa från Kerstin Tillberg, en röd och en rosa, de är stora!

kt_rosa_tekopp_ros.jpg


För kaffe blir det Pip i ett gäng olika utföranden, bla:

PIPMUGEARLYBIRDBlue%20_1.jpg


m00209_.jpg


Men, pip ska man eg inte diska i diskmaskin men det gör jag ändå.
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

För te har vi dessa från Kerstin Tillberg, en röd och en rosa, de är stora!

kt_rosa_tekopp_ros.jpg


För kaffe blir det Pip i ett gäng olika utföranden, bla:

PIPMUGEARLYBIRDBlue%20_1.jpg


m00209_.jpg


Men, pip ska man eg inte diska i diskmaskin men det gör jag ändå.


De där blev man glad av att se :love:!
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

d96d6658e70a64419114c867723fd0d7.jpg

(inte min bild, hittade en på google)

En sån mugg har jag, åååh vad jag älskar den :love:
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

Jag hade blivit lite besviken om du sagt något annat än en Mullemugg :D ;)!
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

Åh, de där ÄLSKADE jag!!

Den ultimata temuggen! Framför allt älskar jag att den är så "balanserad". Man slipper det där krampaktiga greppet som normala mugg-öron kräver. Denna bär jag helt utan problem med en hand, även när den är breddfull och glödhet :d
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

1017397_10151928587673877_1395412842_n.jpg


Min favorittemugg. Hade en annan, men den knyckte min ena hund och tappade i sin säng så den tappade sitt öra.

Mitt favoritglas var en sådan där ölglas, sån av tjock glas och bubblor i rutor tp, med handtag. Hade den till oboy, saft, cola, öl, björnbär med fil osv tills i går när min hund snodde den och tappade den på golvet.

I ärlighetens namn blev jag riktigt ledsen för jag hade fått den av pappa och han har varit död i 20 år nu :(
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

Ikeas 5 kr s muggar är perfekta till kaffe och kaffet smakar bra i dem.
Hävdar envist att formen på muggen påverkar smaken :)

Lustigt att du nämner det. Lyssnade på något program av "Spanarna" häromdagen där de pratade om hur form och färg på bestick, glas och tallrikar påverkar hur upplever att maten smakar. T.ex. så hade man visat på att mat som äts enbart med kniv smakar mer salt.
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

Du högerklickar på din bild och väljer kopiera bildadress sedan klickar du på vykortet här och klistrar in det du kopierade :)

Tror jag :D
 
Sv: Din optimala dryckesmugg?

lkrusKufstein.jpg


Sån här ungefär, var min ölmugg! Det stod Tuborg på den. Den var perfekt!:d

Jag får önska mig en ny!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp