Dina bästa tips för slätare hy

Pancakes

Trådstartare
Ännu en tipstråd från mig, dags att ta tag i livet. Idag är det den tråkiga hyn i ansiktet som står i fokus. Jag vill ha fin och slät hy, vad är era bästa tips? Maten ses redan över ;)
 
Sv: Dina bästa tips för slätare hy

Ansiktsmask av honung, eller någon annan skonsam.

Tvätta av smink.
En bra dagcreme för sin hudtyp.
Använda hudvänligt smink och inte sminka sig mer än nödvändigt.

Detta hjälper dock inte alla. Inte mig tex. Har blandhy och känslig hud och har svårt för att hitta produkter som passar min hy.
Har just nu mest problem med acne sedan förra sommaren, då jag inte alls vet vad som hände. Det kom bara en dag. Men det hjälper lite med det jag skrev ovan.
Funderar dock på att gå till läkaren och få något utskrivet då inget hjälpt speciellt mycket under ett års tid nu.
 
Sv: Dina bästa tips för slätare hy

C vitamin, jag äter tuggtabl 1 mg's varje dag ....hemskt underskattad vitamin för bla hyn....kollagen är bra för huden och sedan om du kan gå till nån såndär hudterapeut som kan hjälpa dig att få fram det som är bra för just din typ av hy
 
Sv: Dina bästa tips för slätare hy

Att döma av de 45+-are jag har i min umgängeskrets skulle jag säga att det bästa tipset för fin hy (i ansiktet) är att inte röka.
 
Sv: Dina bästa tips för slätare hy

Jag säger att dricka mycket vatten. Och att rengöra ansiktet varje dag. När jag orkar har jag en ansiktsmask med lera från Döda Havet. Min hund blir otroligt len och fin av den.

Sen säger jag som keramin. Inte röka. Och inte dricka för mycket alkohol heller.
 
Sv: Dina bästa tips för slätare hy

Jag säger att dricka mycket vatten. Och att rengöra ansiktet varje dag. När jag orkar har jag en ansiktsmask med lera från Döda Havet. Min hund blir otroligt len och fin av den.

Sen säger jag som keramin. Inte röka. Och inte dricka för mycket alkohol heller.

:rofl: Ja, man borde kanske testa på hunden först?:D
 
Sv: Dina bästa tips för slätare hy

Daglig hudvård med produkter som passar din hy, inte sova med smink på och lämplig ansiktsmask minst en gång i veckan plus massor med fukt.
 

Liknande trådar

Fritid Efter en rätt tung och tuff period i livet känner jag för att komma bort lite och göra något på egen hand. Jag har aldrig varit i Paris...
Svar
8
· Visningar
830
Senast: Javan
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 916
Senast: Enya
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 034
Senast: Glimra
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp