Dina bästa renoveringstips för transporten, del II

Slå med hammare direkt mot golvet och ta bort mattan innan såklart. Var extra noga i kanter och skarvat. :)
 
Sv: Dina bästa renoveringstips för transporten, del II

kl

Hallo, måste bara få fundera lite. Ni som bytt väggar (plyfa) i era släp, vad rekommenderar ni för typ?
Det finns ju en uppsjö av olika sorters plywood. Det är en gammal dalavagn som haft brun "formplyfa" dvs med en blank rödbrun yttersida, ej lämplig för målning- även om den är övermålad nu av fd ägare men det flagar. Insidan ej målad. Vill ha vitt på insidan, troligast utsidan med.
Baklämmen ska jag köpa karosseriplyfa till, tar då den i vit direkt isf. Men resten av väggarna - kan man använda sk marinplyfa (dvs limmat och tätt men ej ytskiktet som karosseriplyfan har) som man kan måla med lämplig färg tex tvåkomponents båtfärg.

Karosseriplyfan var väldigt dyr och jag vill hålla kostnaderna nere men ej tumma på resultatet...

Golvet är bytt för två somrar sedan och det är som nytt fortfarande, men det har trängt in lite grus så jag funderar även på vad som är lämpligast att täta med?

Och jo, gärna priser priser priser... Vad har ni fått ge för de olika skivorna?
Det är inte helt lätt att försöka ringa runt o begära prisuppgifter o jämföra för det är sällan lagervara med de stora skivorna (1525x3050) och så måste de ringa upp etc. etc. Och på nätet är det supersvårt att hitta något med priser. Tips mottas gärna!


Använd endast karosseriplyfa, marin eller slitskyddsplywood.
 
Jag har gjort vid glasfibern som hade oxiderat på mitt släp, så äntligen ser det vettigt ut! Någon som har tips på bra vax (för båtar?) som jag kan lägga på? Den är vaxad nu, men jag vill ha nåt bättre.

Så här fin blev den iaf, innan hade den en mjölkig grå/vit hinna över sig.
435B5174-FD2E-4E1D-9D51-2B7E471C58BC.jpeg
 
Vill inte göra det själv. Såg något företag skriva att det kostar från 4000, men det var inte i Stockholm. Vad brukar det landa på ungefär? Gäller ett äldre Boj.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 333
Senast: Buongusto
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 883
Senast: valy
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 381
Senast: Fiorano
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp