DINGLE HÄSTHÅLLNING 40 V, vuxenutbildningen

xDollyx

Trådstartare
Någon som har gått den, elelr skall söka den??

jag funderar starkt på det.. men ni som har gått där är det svårt att komma in och är det en lärorik kurs?

Sv: DINGLE HÄSTHÅLLNING 40 V, vuxenutbildningen

Jag tänker oxå söka den.
Jag funderar på om det bara är teoretiskt, eller även praktiskt när det gäller ridning & körningsbiten. Det känns som om det är väldigt lite tid på skolan för att kunna hinna med ridning & körning?
Undra hur mycket förkunskaper man måste ha?

Ja verkar vara vääääldigt lite tid på skolan.. för det är väl minst lika viktigt ändå? att kunan rida o osv..

ja förkunskaper kan väl knappast vara såmycket med tanke på att det bara står "vuxenutbildning".. borde vara samma som typ komvux.. för det är ju istället för gymnasiet om jag förstått rätt.

Ingen mer som ska söka???
Kom igen nu, nån mer måste det ju vara som e sugen i alla fall.

Finns det ingen som går där, eller har gått?
Snälla berätta för oss...

Tackar!

Ja de verkar ju konstigt att har så mkt praktiska lektioner på så ngra träffar.

Jag ska oxå söka! Sökte til en liknande kurs på Strömsholm men kom inte in... :cry: Men till denna hinner jag samla ihop lite praktik så då går det kanske bättre :)

Har du redan lämnat ansökan?
Skulle man skicka med arbetsgivarintyg & syfte med utbildningen m.m?

jag gick där 2005! :banana:

det var det roligaste året jag nånsin haft och jag lärde mig iaf massor!
mycket teori även om man gör så mycket praktiskt det går när man väl är på skolan, men vissa saker måste man ju ta "på plats" även av det teoretiska!

om man inte rider annars, eller är himla duktig på att rida, kommer man inte klara ridningen på examen om man inte har en himla tur med examinatorer (vilket vi inte hade kan man säga).

vi red 1-2 pass (någon gång var det dock mer) varje gång vi var där. körning hade vi bara en gång. sen var det olika praktiska saker som sårvård, benlindning, knoppning mm. vi hade ingen stallskötsel förutom att hålla efter oss. köra gjorde vi bara en gång för att prova på.

skolan är UNDERBAR för oss vuxna, personalen urtrevlig och hästarna är :love: :love: :love:

och om man väljer att bo hos Birgit på Lilla Pensionatet så kan jag säga att hon är en PÄRLA!!! :love:

mer specifika frågor- ställ dom bara! :)

Läste ni något om att bygga för häst, stall, lösdrift, hagar, paddock, ridhus?
Ja, planera & bygga en anläggning helt enkelt?
Går själv en distansutbildning nu, men alla läser inte alla ämnen. Var det möjligt att göra så på den utbildningen oxå?

jösses vad mycket andra papper det var som skulle med då!!
detta kan jag inte fixa försen iaf om en månad när all amina betyg är inskickade osv..

hoppas inte dom tar in eftersom...

så nu får jag väl försöka hitta en medryttar/sköthäst oxå.. det är vekrligen skitsvårt!!! man vill ju inte göra bort sej på utbildningen =P

nää vi läste alla samma saker, förutom någon som hoppade av någon kurs.

ingenting om att bygga heller.

när jag skulle in så var det inga problem med platser på utbildningen. kommunerna som ville betala för oss var inte så många så vi var bara 8 stycken, i år är dom dubbelt om jag inte minns fel.

men dom räknar från sista anmälningsdag, och kollar alla ansökningar då, och kollar sen hur många som får beviljat från sin kommun. vad dom gör för urval därefter vet jag inte, då dom inte haft det problemet innan.

i våran klass var det några som inte red alls/knappt red mellan träffarna. dom gjorde inte alls bort sig på kursen. våran lärare var bra på att sätta olika krav på oss och vi red oftast i minst två grupper så kunde dom mer rutinerade rida i en och dom andra i en annan. men vill man klara examen sen får man nog se till att rida mer! :)

skriv till knyttet här på forumet hon bor precis brevid skolan och har en massa hästar,du kanske kan hjälpa till att rida där?

ingen janne jobbar där vad jag vet iaf, inte under 2005 och i stallarna iaf..

vi red för mia, (som är sambo med kör-tomas för att du ska veta vilken mia :p )

okej!

hur tar man kontakt med kommunen då? detta blev jag himla konfunderad över. vem ska man prata med osv?? och vad kostar det annars?

ja de kanske =) om jag fixat bil o körkort tiills dess hehe.. ska försöka övertalal några gamla stallpolare o se om dom verkligen inte vill ha lite hjälp =)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 158
Senast: mars
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 467
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva... 2
Svar
21
· Visningar
3 134
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa... 2
Svar
30
· Visningar
6 060
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka