Diplomerad sadelutprovare...

bapro

Trådstartare
Hur utbildar man sig till det? Finns det flera olika utbildningar? Hur lång är utbildningen & var ligger den?
Någon som har hemsideadress eller liknande?
Tacksam för svar.
MVH :banana:
 
Sv: Diplomerad sadelutprovare...

www.horseman.se

Du kanske hittar något där!
Tycker du ska satsa på auktoriserad :p
Finns inte så många sånna tyvärr.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Diplomerad sadelutprovare...

Håller verkligen med... :banana:
Så bara texten nånstans i nån annons... "Diplomerad sadelutprovare" så jag tänkte att nån slags utbildning måste det ju finnas... Även om det verkar som de flesta bara gått en kvällskurs.. :eek:
 
Sv: Diplomerad sadelutprovare...

Själv vet jag inte vad jag vill med min utbildning, jag går och lär hos en sadelmästare utomlands vilket betyder att jag några ggr per år träffar honom och blir uppdaterad samt däremellan ska titta på och prova ut så många sadlar som möjligt.

Jag är endast "elev hos **************** " och det räcker i nuläget gott för mig.

För mig är det mest viktigt att kunna se om det är sadeln som är problemet för hästen när jag undersöker/kollar/behandlar

Vet inte heller hur jag skulle kunna tillgodogöra mig det om jag skulle ta beslutet att utbilda mig i Sverige, det verkar här som om man måste lära sig att stoppa sadel också, det är jag inte intresserad av.

Hoppas också på fler auktoriserade då sadeln är ett väldigt stort problem för de flesta.
 
Sv: Diplomerad sadelutprovare...

Sadelmakarnas branschorganisation (SBO) har en 2-dagars kurs där man kan bli diplomerad sadelinprovare.
PM:a mig om du vill ha namn och telefonnummer till den som är kurssamordnare på SBO

/Lisa
 
Sv: Diplomerad sadelutprovare...

Hur gikk det?
Frågar for jäg undrar samma sak..
Var inne på länkarna och kollade,men kunde inte hitta något..
 
Sv: Diplomerad sadelutprovare...

Du kan rita ett diplom till dig själv så är du diplomerad sadelutprovare. Dvs, det finns inga regler för vad som är sadelutprovare.
 
Sv: Diplomerad sadelutprovare...

haha,er det sant:angel::crazy: :o Det er ju fler som skriver at dom är "Diplomerad sadelutprovare"
 
Sv: Diplomerad sadelutprovare...

Tyvärr är det så, själv satsar jag på att få lite mer erfarenhet och sedan åka över till i England igen och gå Society of Master Saddlers utbildning där. Det är den enda utbilning hientills som jag anser vara seriös.
Det finns ju hur många "diplomerade" som helst som säger att de har gått en helgkurs och inte ens klämt på en häst.. hur seriöst är det.

Nej jag fick min utbildning i england och håller mig till det och den organisation som finns där.

Apo
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 377
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 737
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 032
Senast: Petronilla
·
Övr. Hund Hej ska åka och hämta en american bully tik på ca 1 år i veckan. Hon är en omplaceringahund. Jag skulle behöva alla tips jag kan få om...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 114
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp