Jag har slarvat lite med maten och vips visade måttbandet en cm mer runt midjan. Ska något hända så behöver jag hålla mig i skinnet. 2 modifast om dagen och två mål mat. Inget mer. Och jag är sugen på att äta hela tiden.

Jag har ju tidigare tänkt att jag är okej med att vara tjock för jag har inte orkat ta tag i det. Och jag känner mig benägen att släppa taget nu med. Men den där övervikten är tung att bära. Jag orkar liksom inte röra mig som förr. Och det är också jobbigt.

Efter kickstarten jag hade första veckan så har det verkligen gått trögt. Jag tycker det borde gå fortare nu i början då jag ju har så stor övervikt. Men nä. Tydligen ska det vara en kamp redan nu.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 406
Senast: manda
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag vet knappt var jag ska ta vägen. Det känns så fruktansvärt motigt och energisänkande på alla plan nu, så jag vill bara fly nånstans...
Svar
2
· Visningar
1 025
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 212
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag funderar på vad mer jag kan göra för att komma på rätt köl. Det dröjer ju liksom på tok för länge innan jag kan få terapi så jag kan...
Svar
6
· Visningar
1 191
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp