Diskbråck i nacken

vinkelina

Trådstartare
min man har en längre tid klagat på smärta kring skuldran på vänster sida. Idag orkade han inte så vi åkte in. Först till egen hälsovård (alla läkare upptagna, en skötare titta på den och bedömde de som att han kan ringa på måndag då nya tider delas ut, hon pratade med läkare som inte ansåg att han behöve någo extra smärtlindrande än de som finns på Apoteket)

Jag gillade inte bedömningen så tvingade iväg honom till akuten, domningar i armen, huvudvärk och illamående kan inte vara ok.

Åtta timmar senare tittade läkaren o misstänker diskbråck. Han fick muskelavslappnande samt voltaren injeserat i muskeln och recept på panacod.

Läkaren skulle skicka remiss vidare.

Har ingen egen erfarenhet av diskbråck så funderar lite vad som gäller. Motion och arbete. Han jobbar som PA, med en rullstolsbrukare, lift finns för förflyttning. Är dock ledig denna vecka
 
min man har en längre tid klagat på smärta kring skuldran på vänster sida. Idag orkade han inte så vi åkte in. Först till egen hälsovård (alla läkare upptagna, en skötare titta på den och bedömde de som att han kan ringa på måndag då nya tider delas ut, hon pratade med läkare som inte ansåg att han behöve någo extra smärtlindrande än de som finns på Apoteket)

Jag gillade inte bedömningen så tvingade iväg honom till akuten, domningar i armen, huvudvärk och illamående kan inte vara ok.

Åtta timmar senare tittade läkaren o misstänker diskbråck. Han fick muskelavslappnande samt voltaren injeserat i muskeln och recept på panacod.

Läkaren skulle skicka remiss vidare.

Har ingen egen erfarenhet av diskbråck så funderar lite vad som gäller. Motion och arbete. Han jobbar som PA, med en rullstolsbrukare, lift finns för förflyttning. Är dock ledig denna vecka
Jag hade också diskbråck i nacken för ett tag sen. Jag fick tid hos sjukgymnast men det gick över av sig själv innan jag hann komma dit.