Diskettmysterium

Status
Stängd för vidare inlägg.

Trygg

Trådstartare
Det spökar lite här tror jag!
För inte kan det väl vara mina bristande datorkunskaper som ger sig till känna..:angel:

I vilket fall, på min pappas gamla dator hade jag ett dokument som jag nu ville ta med mig hem till min dator.
Tar med mig 2 disketter som jag vet att det finns ledigt utrymme på.

På den ena disketten sparade jag några andra dokument och när jag sätter in den i min dator är det inga problem att öppna den!
Den andra disketten -där jag nu har det dokument jag vill nå- går inte att öppna här hemma!

Det kommer upp att Disketten i Enhet A inte är formaterad.
(vilket är märkligt för dels har jag en PC och dels så har jag använt den innan)
Klickar jag på Nej öppnas den inte.
Klickar jag på Ja kommer det upp en varning om att all data på disken kommer raderas om jag formaterar..
(Jag antar att detta betyder att mitt dokument kommer försvinna..?)

Så hur i hundan gör jag nu för att nå mitt dokument?
Någon kunnig som vet någon genväg eller har spöket lyckats med att lägga krokben för mig?
 
Sv: Diskettmysterium

*kommer med glada tillrop* :bump: :bump: :bump:

Någon lösning har jag dock inte. :crazy: :idea: :crazy:
 
Sv: Diskettmysterium

disketter har alltid varit ett satans åbäke att få att funka i andra diskettstationer än den som de skrevs i. du får ta med dig den hem också, alternativt köpa ett skitbillig usbminne och använda det istället.
 
Sv: Diskettmysterium

Låser den här tråden eftersom det redan finns en diskettråd. Se Tjôtas länk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har just blivit lämnad i en mycket destruktiv relation. Igen. Det har hänt så många gånger nu och jag kan inte annat än att försöka...
2
Svar
36
· Visningar
3 758
Senast: Trasdocka
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 997
Senast: sorbifolia
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 422
Senast: Vallmo
·
IT & mobiler Jag har använt ett flertal operativsystem sedan windows 95 (har även använt mac till viss del) så man kan lugnt säga att jag har...
Svar
1
· Visningar
813
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp