Diskmaskin diskar inte rent

sthu

Trådstartare
Problem med diskmaskinen. Det som står i övre korgen blir inte rent. Det är fullt med kladd och skräp på disken när maskinen kört klart.
Jag har tagit loss armen och gjort rent den ordentligt.

Vad kan jag göra mer? Vad har hänt egentligen, den här fungerat prickfritt sen vi köpte den i våras..
 
Problem med diskmaskinen. Det som står i övre korgen blir inte rent. Det är fullt med kladd och skräp på disken när maskinen kört klart.
Jag har tagit loss armen och gjort rent den ordentligt.

Vad kan jag göra mer? Vad har hänt egentligen, den här fungerat prickfritt sen vi köpte den i våras..
Ni borde ju ha garanti kvar. Fråga återförsäljaren.
 
Så här kanske
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20220123-072036_Chrome.jpg
    Screenshot_20220123-072036_Chrome.jpg
    122,4 KB · Visningar: 180
Så märkligt! Är det så det fungerar överallt?

Jag har bara bott i hyresrätt och hit skickas en reparatör om diskmaskinen strular.
Jag har aldrig varit med om att de stora kedjorna har reparatörer.
I lägenhet har vaktmästare kommit och kollat.
 
Man kan också använda ättika, samtidigt som man diskar någon gång i månaden. Man bara häller ättiska, någon dl, i botten av diskmaskin och startar, med disk i. Det rengör fetter och tar bort smuts! Tycker det fungerar klockrent när det börjar bli lite flottigt i maskinen.
 
Problem med diskmaskinen. Det som står i övre korgen blir inte rent. Det är fullt med kladd och skräp på disken när maskinen kört klart.
Jag har tagit loss armen och gjort rent den ordentligt.

Vad kan jag göra mer? Vad har hänt egentligen, den här fungerat prickfritt sen vi köpte den i våras..
Du har rengjort båda spolarmar? Om den har två?

Annars, behövs det salt?
 
Ja, båda armarna och silen. Torkat ur hela maskinen.
Vi har så mjukt vatten att det knappt behövs salt. Har fyllt på både det och spolglans.

Köpte rengöring nu och ska testa om det blir bättre.
På vår hade det fastnat rester på på de 'armar' som överkorgen satt fast i, samt längst ner under listen som sitter mellan maskinen och luckan. Allt ì överkorgen blev 'grynigt'...
 
Ja, allting blir grynigt här med. Har torkat av alla ytor jag kommer åt. Hoppas det hjälper!
För oss blir det så när mängden salt och spolglans börjar bli för liten. Vi har också mjukt vatten och använder de dyrare diskmaskinstabletterna, men läste att man ändå behöver fylla på salt och spolglans.
Blev också först galen som du och skrubbade rent allt, använde rengöringsmedel för diskmaskin etc men utan effekt. Det blev bra när jag hällde i rejält med salt och spolglans. Efter ett tag märker man att disken börjar bli grynig igen, det är också alltid värst i den övre korgen. Då behövs det fyllas på och då försvinner problemet.

Du har rengjort filtret i botten va och kollat så där inte ligger skräp?
 
För oss blir det så när mängden salt och spolglans börjar bli för liten. Vi har också mjukt vatten och använder de dyrare diskmaskinstabletterna, men läste att man ändå behöver fylla på salt och spolglans.
Blev också först galen som du och skrubbade rent allt, använde rengöringsmedel för diskmaskin etc men utan effekt. Det blev bra när jag hällde i rejält med salt och spolglans. Efter ett tag märker man att disken börjar bli grynig igen, det är också alltid värst i den övre korgen. Då behövs det fyllas på och då försvinner problemet.

Du har rengjort filtret i botten va och kollat så där inte ligger skräp?
Har fyllt på salt, hoppas det hjälper!

Ja, bottenfiltret är nydiskat och fint. Satt lite skräp där men inte så mycket.

Spänningen är olidlig, kommer disken vara ren den här gången? :nailbiting:
 

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att bli tokig! Diskmaskinen diskar inte rent. Allting i övre korgen får en äcklig hinna med bös efter disken.. Jag har...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 765
Senast: Jeffery
·
Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
1 711
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 809
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp