Diskmaskin som brummar - farligt?

Lycanthrope

Trådstartare
Vår diskmaskin har blivit sämre och sämre och sämre och..... :meh:

Efter disk och avstängning har den ibland brummat i allt mellan en timma till över natten! Ibland har det även varit smutsigt vatten kvar i botten som vi fått skopa ut.

Igår var det smutsigt vatten kvar igen och sambon skopade ur för att rengöra filter och grejer, men dom var hyfsat rena.
Den fortsatte även brumma och gör det nu också.

Vad kan det vara som brummar? Det är inte samma ljud som när den är igång, det kanske är att den försöker suga ut vatten eller något?
Och så undrar jag om det kan få den att börja brinna eller något sånt? :o

Sambon är borta nu i några dagar och jag kan inte få hjälp förrän imorgon att få ut den och dra strömmen, eller vad man nu tusan ska göra? Den sitter i bänken så är inte bara att dra ut hur lätt som helst.
 
Sv: Diskmaskin som brummar - farligt?

Har ni kvar bruksen? Eller kan ni kanske kontakta någon butik som säljer fabrikatet och fråga om de har någon "tech support" att hänvisa till?
 
Sv: Diskmaskin som brummar - farligt?

Kan du pröva att köra en omgång med sån där tablett som används för att göra rent själva maskinen? Vet inte men sådana kanske gör rent även i slangarna??
 
Sv: Diskmaskin som brummar - farligt?

Tycker också det låter som pumpen.

Vi hade ett liknande problem med våran tidigare maskin, trodde det var pumpen ända tills vi letade noga och hittade en fastkilad tandpetare nånstans där den verkligen inte skulle vara. Efter det fungerade den igen!
 
Sv: Diskmaskin som brummar - farligt?

kl

Jag lessnade på brummet och försökte få fram den och dra ut kontakten, men fick bara fram den 2 cm och under mitt ruskande av den så slutade den brumma. :p

Får kika närmre när sambon kommer hem igen.
Det låter som en eventuell pump antar jag. Den är nog inte så ny.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
1 711
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 131
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 537
Senast: tott
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 648
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp