Diskmaskinspulver

Sonnenschein

Trådstartare
Hörde något hemskt idag. Finish har tydligen slutat tillverka diskmaskinspulver! Min värld rämnar. Vad finns det för fler tillverkare? Finish är de enda jag sett de senaste åren. Min diskmaskin har ju förtvätt och huvudtvätt så slänga in en tablett i botten av maskinen och starta fungerar inte då allt medel spolas ut efter första cykeln.
 
Det finns Finish på både apotea och apohem? Och om du har närmare till Willys så finns Eldorado som väl är ungefär samma kvalitet som Ica Basic. :)
Det är det sista de säljer ut. Sen är det tack och adjö.
Var på Willys och letade såg inget pulver där 😞
 
Jag har aldrig varit med om att de fastnar men det är säkert olika beroende på märke och modell.
Luckan är mindre men djupare än andra maskiner, tror det har med att göra att jag har två fack, ett mindre till förtvätt den andra till huvudtvätten. De enda program som inte använder förtvätt här hygien, det varmaste på 1 timma och snabbprogrammet på 30 minuter
 
Yes har ju fördisk och huvudtvätt i samma tablett, tästa den. Behövs inte att man lägger dem i diskmedels facket(en), kan lägga dem direkt i maskinen.
 
Nej så synd !
Vi har 45 cm diskmaskin och brukar använda pulver eftersom det känns som slöseri att använda hel tablett.

Tycker Finish varit bäst bland pulvermedlen
 
Nej så synd !
Vi har 45 cm diskmaskin och brukar använda pulver eftersom det känns som slöseri att använda hel tablett.

Tycker Finish varit bäst bland pulvermedlen

Vi delade och körde en halv tablett när vi hade bänkdiskmaskin. Fick det som tips av säljaren och det funka jättebra.
 
Yes har ju fördisk och huvudtvätt i samma tablett, tästa den. Behövs inte att man lägger dem i diskmedels facket(en), kan lägga dem direkt i maskinen.
Grejen är ju att om maskinen har fördisk också så pumpas allt ut med det vattnet och huvuddisken blir utan diskmedel.
 
Finish pulver finns på tillverkarens/distributörens hemsida.

Varifrån kommer uppgiften att det inte tillverkas längre?

Kommer det från butikspersonal så, kan det lika gärna handla om att butiken inte längre köper in/säljer produkten.
 
Jag använder alltså också Finish pulver. Har så gjort i många år, eftersom det både diskar bra och är billigt.

Som alltså var nästa bästa maskindiskmedel vad avser diskeffekt och mijö och utnämnt till "bra köp", jämfört med det mesta på svenska marknaden - pulver, tabletter flytande, i Råd & Röns test från 2023! Dessutom är det ett av det billigaste sätten att maskindiska per disk.

För mig är det underligt att man väljer ganska uselt diskeffektmässigt, och betydligt dyrare, diskmaskinstabletter istället för att kunna använda lagom mycket pulver beroende på diskmängd och smutsighet, av ett medel i pulverform.

Vi häller över pulvret i en bredhalsad "plastflaska" med barnsäkert lock, och locket råkar rymma precis lagom mycket pulver för en normalt smutsad disk i en full maskin.
Det vore i det närmaste katastrofalt om produkten skulle upphöra!
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
1 716
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 758
Senast: Snurrfian
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 631
Senast: LovingLife
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 388

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp