Bukefalos 28 år!

Diskret flirt

Gammeln

Trådstartare
Igår var vi ett gäng som gick ut och åt på en bra krog. Ska genast tilläggas att det var både kvinnor och män i detta gäng inkl mig själv :). Polarna märkte under kvällen att jag hade span på hon som serverade oss. Jag blånekade förstås :o. Men jag fick lite ögonkontakt med henne på slutet så jag funderade på vad jag skulle hitta på. För visst är det olämpligt att fråga henne på hennes arbetstid? Så var det dax att betala notan och vi la pengarna i en hög på bordet. Sedan gick gänget och jag dröjde mig kvar för att ta emot kvittot. Då kom jag på en lysande ide :idea:. Jag skrev mitt mobilnr och biljard på en lapp och så la jag in lappen i en sedel och vek ihop. När hon sedan kom ut med kvittot så sa jag typ "Tack för bra och trevlig service och det här är till dig....... dricks". Å så gav jag henne den ihopvikta sedeln. Nu fick jag ett Sms där det står "gärna kan bli kul". Ska man föreslå tid o dag på en gång eller väntar man nån dag typ
 
Igår var vi ett gäng som gick ut och åt på en bra krog. Ska genast tilläggas att det var både kvinnor och män i detta gäng inkl mig själv :). Polarna märkte under kvällen att jag hade span på hon som serverade oss. Jag blånekade förstås :o. Men jag fick lite ögonkontakt med henne på slutet så jag funderade på vad jag skulle hitta på. För visst är det olämpligt att fråga henne på hennes arbetstid? Så var det dax att betala notan och vi la pengarna i en hög på bordet. Sedan gick gänget och jag dröjde mig kvar för att ta emot kvittot. Då kom jag på en lysande ide :idea:. Jag skrev mitt mobilnr och biljard på en lapp och så la jag in lappen i en sedel och vek ihop. När hon sedan kom ut med kvittot så sa jag typ "Tack för bra och trevlig service och det här är till dig....... dricks". Å så gav jag henne den ihopvikta sedeln. Nu fick jag ett Sms där det står "gärna kan bli kul". Ska man föreslå tid o dag på en gång eller väntar man nån dag typ
Du kan ju fråga lite fint vad hon skulle vilja hitta på och när det passar eller nåt :)
 
Har du inte svarat redan så gör det nu - ingen idé att gå som katten kring het gröt och spela spel och räkna dagar/timmar innan svar.

Hon svarade ju och var pigg på idén, så då är det bara att svara tillbaka och styra upp biljarden! :)
Man vill ju inte vara sååååå påträngande liksom även om man är lite småhet sådär :grin:. Men jag ska styra upp det hele. Biljard och så en promenad längs vackra Fyrisån i bästa sommarsol :d
 
Man vill ju inte vara sååååå påträngande liksom även om man är lite småhet sådär :grin:. Men jag ska styra upp det hele. Biljard och så en promenad längs vackra Fyrisån i bästa sommarsol :d

Nej nej nej, trams! I lördags lämnade du en lapp med nummer och hon hörde av sig igår, vid en rimlig tid på dygnet - vänta för tusan inte tills ikväll med svar! Det är ju nästintill ohövligt. Behöver ju inte styra upp det direkt men ett svar med åtminstone "åh vad roligt, då kollar vi upp när det passar" eller liknande.
 
Senast ändrad:
:up: Jag svarar ikväll. Känns bäst så tycker jag :D
Men alltså - du kontaktar den här kvinnan och när du då faktiskt får napp, då ska du börja spela spel?
Sånt där hajar inte jag, vill man träffa någon eller prata med någon eller whatever så gör man väl det?
Jag skulle tycka det var jättekonstigt om någon raggade på mig och sen inte följde upp, det skulle nog få mig att tro att du gör så hela tiden utan att förvänta dig svar.
Typ som folk på datingsiter som skickar massmail.
 
För helvete människa. Är du ledig på lördag, om ja skicka en frågan om ni kan träffas på lördag och ett ställe där ni kan spela. Och skicka smset nu, inte ikväll. Sjukt ohövligt att vänta i ett dygn innan man svarar på sms. Att börja spela spel och vänta in timmar är tramsigt och bara sånt som 14 åringar håller på med.
 
Men alltså - du kontaktar den här kvinnan och när du då faktiskt får napp, då ska du börja spela spel?
Sånt där hajar inte jag, vill man träffa någon eller prata med någon eller whatever så gör man väl det?
Jag skulle tycka det var jättekonstigt om någon raggade på mig och sen inte följde upp, det skulle nog få mig att tro att du gör så hela tiden utan att förvänta dig svar.
Typ som folk på datingsiter som skickar massmail.
Bra skrivet
Gaga förstår inte grejen att spela spel.
Vill du träffa mig så tala om det. Väntar du länge så tror jag du inte är intresserad
 
Men snälla ni :D. Hon svarade ju inte ens på kvällen utan dan efter. Hon hade ju kunnat sms:a mig även om jag låg o sov. Då hade ju sms:et plongat fram när jag slog på telefon eftersom jag har den avslagen när jag sover. Så hon hade ju inte heller så bråttom :D

Nu svarar jag henne vid 18 tiden :). Om hon jobbar dag så har hon hunnit hem och fått lite mat i sig och fått ta det lite lugnt. Då blir hon säkert glad när hon får svar :p
 
Nu är väl kanske jag skadad av den här konstanta tillgängligheten men jag hade inte alls gillat att få vänta så länge på svar. Det hade känts sjukt otrevligt.
Man svarar väl på sms när man får dem och har tid och möjlighet?
Nu fick jag svar från henne :bump:. Hon jobbar bara kvällar. Lördag kunde hon inte. Hon föreslog söndag. Det bli bra sa jag. Passar kl 18, frågar jag?. Toppen, svarar hon. Var, frågar hon?. Jag hämtar upp dig hos dig, svarar jag om jag får din adress. Hon skrattar. Hon messar sin adress och säger, vad annorlunda. Ingen har någonsinn kommit o hämtat upp mig inför en dejt. Sen frågar jag om hon tyckte det var otrevligt att jag svarade så sent. Varför skulle jag tycka det, sa hon. Jag, jag bara undrade sa jag. Skönt tänkte jag då spelade jag mina kort helt rätt :grin:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp