”Diskret utsmyckad” gäller inte Edward Gals nya frack

Att Edward Gal vann nederländska mästerskapen i dressyr var inte den stora snackisen på tävlingen. Det handlade i stället om vad han hade på sig. Edward Gal bar en rikt utstyrd frack med en mycket speciell skärning. Särskilt spännande är den bakifrån.
 
Snyggt. Italienarna och irländarna har jag för mig red i uniform inom iaf hoppning in på 80-talet och gjorde honnör vid start. Har ett svagt minne av att de gjorde det samma även inom dressyr även om det inte var just de ländernas paradgrenar.
Det är väl de ryttarna från de länderna som gör/gjort militärtjänst inom rytteriet som rider i uniform tror jag. Och det gör de fortfarande. Var kanske bara mer vanligt förr att just militären var de som representerade även internationellt.
 
HAHAHAHA skulle den vara särskilt utsmyckad?!

Mvh hon som går till jobbet iklädd såna här halsband :D

Screenshot_20210614_080446.jpg
 
Som snickare eller kontor?

Jag tror du gör en retorisk sk halmgubbe eftersom kläder som används inom dressyren inte har något med klädersom används inom byggsektorn.
Jag är projektledare men ute på byggarbetsplatserna så gott som dagligen.
Sen var jag förstås inte så värst seriös med inlägget, jag tycker mer att det är lite kul att det blir ett sånt tjabb om en frack som (i mina ögon) knappt skiljer sig alls från övriga dressyrryttares tävlingskläder 🤷‍♀️ "Rikt utstyrd" vet jag väl inte om jag själv skulle benämna den.
 
Fast jag tror att i vissa läger är en låtsas-uniform eller en uniformsdetalj man inte har "rätt" att bära mer vågad än aldrig så mycket rosa bling. Ett litet färgat band kan betyda att man varit med om en viss kampanj, besitter en viss kompetens, blivit skadad i tjänsten...

(Jag ser dock inget uppenbart i Gals frack)
 
Jag som är i ett uniformsyrke och har läst historia, ser själv hellre karlar i rosa bling och strutsfjädrar än låtsas-uniformer. Jag har dock svårt för våldsromantik och läser t.ex. ogärna deckare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp