”Diskret utsmyckad” gäller inte Edward Gals nya frack

Att Edward Gal vann nederländska mästerskapen i dressyr var inte den stora snackisen på tävlingen. Det handlade i stället om vad han hade på sig. Edward Gal bar en rikt utstyrd frack med en mycket speciell skärning. Särskilt spännande är den bakifrån.
 
@Stefffie, den rosa, blingade får du designa själv.
Jag kan bli din första kund.
Det gör inget om den blir underkänd heller. Jag rider ändå bara hemma på landet, men kan väl få vara rosa och blingad ändå 😍 .
 
Ja, eller hur. Jag blev nästan lite nostalgisk av uniformslooken. Inte för att jag var med när det begav sig, men pga. alla gamla fina foton man sett...
Jag tyckte den var fin.
Jag tänkte också på de äldre militär(?) uniformerna när jag såg den!
Roligt med något "gammalnytt", de som är så traditionella kan ju inte riktigt säga att det är opassande när man klätt sig ungefär så förr i tiden :D
 
Som någon skrev på Facebook..

Måste erkänna att jag inte tycker att den är särskilt vågad? 🤔😅 Tycker den var snygg! Om det där är omskakande för dressyrvärlden, så behöver det klart livas upp lite! 🥳🌟
Det äkta komiska i den här artikeln är att detta är standard i Holland. Bling, färger å coola tygval är liksom kärnan av hur man klär sig i holländsk dressyr på alla nivåer 😄😄😄
 
Jag är nyfiken, hur ser den ut? Kommer inte in i artikeln.

Misstänker att jag kommer bli besviken. Efter att ha rört sig i showkretsar inom westernridning är man rätt härdad när det kommer till utsmyckningar :D
Jag kommer heller inte in, sidan vill inte laddas. Blir lite nyfiken efter att ha läst alla kommentarerna.
 
1623504237467.png
 
Jag tycker allt att den utsmyckningen/detaljerna är betydligt mer diskreta än många helblingade pannband på marknaden (och som tävlas i frekvent..samma regel gäller för pannbandets utsmyckning, om jag minns rätt..). Det är väl snarare att den skiljer sig från den traditionella/"vanliga" fracken för dressyr. Snyggt och välklädd! Jag tänkte mig att den skulle vara täckt med strass eller nåt, när jag läste rubriken..
 
Snyggt. Italienarna och irländarna har jag för mig red i uniform inom iaf hoppning in på 80-talet och gjorde honnör vid start. Har ett svagt minne av att de gjorde det samma även inom dressyr även om det inte var just de ländernas paradgrenar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp