Diskställ för källsortering/förpackningar?

Jag sköljer/diskar ur och lägger direkt i kassar som sedan slängs med påse och allt i sopsorteringen när de börjar bli fulla. Alltså plasten i en plastpåse, och kartong i en papperskasse. Har inte uppfattat att allt behöver vara kruttorrt, så varför lägga tomma förpackningar på tork?

De ska läggas löst i behållaren.

Plastkassar räknas nog inte som förpackning utan som brännbart, de är ju ofta utblandade med massa annat än enbart plast, bättre att använda som soppåsar.
 
De ska läggas löst i behållaren.

Plastkassar räknas nog inte som förpackning utan som brännbart, de är ju ofta utblandade med massa annat än enbart plast, bättre att använda som soppåsar.

Enligt återvinningsbar.se räknas plastkassar som plastförpackning i återvinningen. Jag har för mig att det står på kärlet på "min" station också.
 
De ska läggas löst i behållaren.

Plastkassar räknas nog inte som förpackning utan som brännbart, de är ju ofta utblandade med massa annat än enbart plast, bättre att använda som soppåsar.
Inte i vår förening. Plast ska inte läggas löst i behållarna, för att förhindra att det blir skräpigt. Och det finns ju faktiskt påsar som är gjorda av plast - vi brukar återanvända gamla brödpåsar.
 
De ska läggas löst i behållaren.

Plastkassar räknas nog inte som förpackning utan som brännbart, de är ju ofta utblandade med massa annat än enbart plast, bättre att använda som soppåsar.
Det stämmer inte, att lägga i påse går bra. Men såklart då att plastpåsar enbart används till plastförpackningar och inte till typ metall eller pappersförpackningar vilket är extremt vanligt..

Det med att det måste vara en "godkänd förpackning" har inget med återvinningsgraden i sig att göra utan vem som betalar för att insamlingsbehållarna finns.
 

Liknande trådar

Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 082
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
613
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 274
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 604
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp