Bukefalos 28 år!

Distanskurs Luleå universitet/Uppsala universitet

Idas

Trådstartare
Är det någon som läst en internetbaserad distanskurs på Luleå universitet eller Uppsala universitet? Har det fungerat bra? Ger det någonting?
 
Jag har läst en via Luleå, den ingick i mitt program. Jag tyckte att det fungerade bra! Vi hade föreläsningar som man kunde se när man ville eller live när de spelades in och sen fanns allt material i Fronter.
 
@Idas Jag har läst från Uppsala Universitetet, Högskolan i Gävle och Högskolan i Dalarna och jag kan nog säga att jag gillade UU's upplägg bäst, de har även haft enklast webb-klassrum. Dock tycker jag att det skiljer sig otroligt mycket beroende på hur kursen är upplagd, hur engagerad läraren är osv om man får ut någonting av kursen eller ej.
 
Är det någon som läst en internetbaserad distanskurs på Luleå universitet eller Uppsala universitet? Har det fungerat bra? Ger det någonting?
Jag har precis börjat läsa finska på Uppsala universitet, och det fungerar mycket bra. För de obligatoriska lektionerna en gång i veckan finns tre alternativa tider att välja mellan (man väljer varje vecka vilken tid som passar, det behöver inte vara samma).
 
Jag har läst distanskurser vid Luleå Universitet, Umeå universitet, Uppsala universitet, SLU, högskolan i Gävle, Linköping universitet, högskolan Dalarna, Halmstad högskola och Linneuniversitetet. Min slutsats är att kvaliteten på kursen är högst beroende av kursupplägg undervisande lärare, högskoletillhörighet är mindre viktigt. Ibland skiljer sig även IT-miljön mellan olika institutioner på samma högskola.

@Butros Jag tror vi läser samma kurs!
 
Jag läser en utbildning på distans (alltså en massa distanskurser :p) vid Luleå Tekniska Universitet.
Fungerar helt fint. Läggs upp föreläsningar i fronter (studieplattformen) och vi har huvudsakligen webtentamen eller inlämningar, men det finns salstentamen också som då görs antingen på LTU eller vid lärcentra.

Har även läst distanskurser vid KAU, SU, GU, UmU och HIS och det är ungefär jämförbart allihopa. LTU har dock sämst ljudkvalitet på föreläsningarna hittils, men det är nog mer beroende på föreläsare (fördomsfullt så är de jag haft på LTU tillhörande den äldre kategorin) än universitet. Men det är inte så att det stör.
 
Jag läser en utbildning på distans (alltså en massa distanskurser :p) vid Luleå Tekniska Universitet.
Fungerar helt fint. Läggs upp föreläsningar i fronter (studieplattformen) och vi har huvudsakligen webtentamen eller inlämningar, men det finns salstentamen också som då görs antingen på LTU eller vid lärcentra.

Har även läst distanskurser vid KAU, SU, GU, UmU och HIS och det är ungefär jämförbart allihopa. LTU har dock sämst ljudkvalitet på föreläsningarna hittils, men det är nog mer beroende på föreläsare (fördomsfullt så är de jag haft på LTU tillhörande den äldre kategorin) än universitet. Men det är inte så att det stör.

Blev nyfiken på vilken utbildning du läser? :)
 
Jag har läst massa kurser på distans på olika lärosäten. Uppsalas var en av de bättre - men det beror mycket på vilka lärare man har, hur mycket de brinner för ämnet, hur mycket man får ut. Ett större eget intresse krävs nog oxå för disciplinens skull, men det gäller ju alla distansutbildningar.
 
Jag har läst en hel utbildning på distans via LTU, älskade att ha föreläsning hemma i soffan och tyckte all teknik fungerade helt ok! Men så har jag inget emot att arbeta över nätet i chatrum och dylikt, även grupparbeten går bra med lite mailande.

Ingen nödvändig fakta, men att kunna sitta i mysbrallor, med storkoppen kaffe och kunna smita iväg när föreläsningen inte ger något...Utan att störa någon eller förolämpa föreläsaren..awesome. Tänker aldrig mer plugga på campus, bara distans för mig!
 
Jag har läst distanskurser vid Luleå Universitet, Umeå universitet, Uppsala universitet, SLU, högskolan i Gävle, Linköping universitet, högskolan Dalarna, Halmstad högskola och Linneuniversitetet. Min slutsats är att kvaliteten på kursen är högst beroende av kursupplägg undervisande lärare, högskoletillhörighet är mindre viktigt. Ibland skiljer sig även IT-miljön mellan olika institutioner på samma högskola.

@Butros Jag tror vi läser samma kurs!
Kul @Betazoid ! Då har du också tagit en hel poäng nu? :D

Jag håller med om att det verkligen skiljer mellan olika lärosäten. Även om det är för tidigt att säga något bestämt, tycker jag att vår kurs verkar mycket lovande.
 
Kul @Betazoid ! Då har du också tagit en hel poäng nu? :D

Jag håller med om att det verkligen skiljer mellan olika lärosäten. Även om det är för tidigt att säga något bestämt, tycker jag att vår kurs verkar mycket lovande.

@Butros Yes! En hel poäng :-)

Absolut mycket lovande, bara det att det finns hela två lektionstillfällen att välja på utanför kontorstid är fantastiskt! Och när jag testade lördagsvarianten i lördags blev det ännu bättre, då den läraren passar mig bättre.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb En fundering jag har efter ett läst en annan tråd, är detta med lön och lönesättning för arbtete. När vet en om ens lön är bra...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 227
Skola & Jobb Hej! Jag har pluggat heltid på universitet 2 år och har nu påbörjat sista året. Har alltså 120 hp då jag är i fas med allting. Jag läste...
Svar
3
· Visningar
457
Senast: Manji
·
Kultur Jag läser en hel del böcker, på olika sätt (köpta nya böcker (pocket och inbundna), köpta begagnade böcker, låneböcker från biblioteket...
2
Svar
32
· Visningar
1 391
Senast: Motacilla
·
Skola & Jobb Hej! Jag står i kvalet att flytta till min studentstad eller bo kvar hemma en stund till och spara pengar en tid. Det tar 1h 20 minuter...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 023

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp