Distanslekar

Flixon

Trådstartare
På min avdelning har folk jobbat hemma till stor del i över ett år nu, vilket såklart är tråkigt för gemenskapen. Så förra veckan drog jag igång en liten utmaning/lek, vilket var väldigt uppskattat! "Vem bor här" kallade jag det, och bad de som ville att ta en bild hemifrån och maila till mig. Sen sammanställde jag bilderna, så får alla som vill gissa på vem som bor var.
Nästa veckas utmaning är "jag vet vad du gjorde förra helgen" där tanken är att en bild från helgen skickas till mig, därefter samma upplägg som tidigare vecka med gissningar.

Flera har kommenterat att det är väldigt roligt med något som bryter av jobbvardagen, så jag vill gärna fortsätta (tills mina kollegor tröttnar) :D

De tankar jag har på lager är:
Robinson - du får ta med 5 saker hemifrån till en öde ö - fota dessa
Hela jobbet bakar - fota en gofika (hembakt eller köpt kvittar)
Jobbets mästerkock - fota veckans godaste måltid

Och sen var det typ stopp... Tanken är att alla foton från respektive utmaning sammanställs och så får alla gissa, precis som ovan. Men jag behöver hjälp med att komma på fler idéer, som är hyfsat lätta att genomföra! Alla förslag uppskattas :)
 
Vi har gjort liknande med vem bor här! Var väldigt uppskattat! Ska använda dina tips också!

Vi har kört "släkten är värst", alla har skickat in bilder på sina föräldrar, och sen får man gissa vilket "barn" (dvs vilken kollega) som tillhör vilket par. Var väldigt roligt! Men kräver ju att man har lite koll sen innan så att det inte blir någon känslig situation för någon (typ att ens förälder precis dött eller något).
 
Vi gjorde lite liknande med musik, alla fick skicka in vad som favoritartisten/musikgenre/låt (kommer inte ihåg exakt) och sedan gissa vem som gillade vad. Satte sedan ihop en gemensam spellista på Spotify också vill jag minnas som alla sedan kunde lägga till ytterligare låtar. :)
 
Vi hade en adventskalender där alla fick skicka in en bild på sig själv som barn i ca 2-8-årsåldern och så fick man gissa vem som var vem. Det var uppskattat.
 
På min avdelning har folk jobbat hemma till stor del i över ett år nu, vilket såklart är tråkigt för gemenskapen. Så förra veckan drog jag igång en liten utmaning/lek, vilket var väldigt uppskattat! "Vem bor här" kallade jag det, och bad de som ville att ta en bild hemifrån och maila till mig. Sen sammanställde jag bilderna, så får alla som vill gissa på vem som bor var.
Nästa veckas utmaning är "jag vet vad du gjorde förra helgen" där tanken är att en bild från helgen skickas till mig, därefter samma upplägg som tidigare vecka med gissningar.

Flera har kommenterat att det är väldigt roligt med något som bryter av jobbvardagen, så jag vill gärna fortsätta (tills mina kollegor tröttnar) :D

De tankar jag har på lager är:
Robinson - du får ta med 5 saker hemifrån till en öde ö - fota dessa
Hela jobbet bakar - fota en gofika (hembakt eller köpt kvittar)
Jobbets mästerkock - fota veckans godaste måltid

Och sen var det typ stopp... Tanken är att alla foton från respektive utmaning sammanställs och så får alla gissa, precis som ovan. Men jag behöver hjälp med att komma på fler idéer, som är hyfsat lätta att genomföra! Alla förslag uppskattas :)


Vi har haft sånt här varje vecka och gör en quiz i kahoot. Vi har t.ex. skickat in fyra påståenden om oss själva varav ett är falskt. Frågan blev då vad har NN inte gjort. Vi har skickat in varsin kunskapsfråga inom ett intresseområde så blir det en bred och varierad quiz.

Vi har skickat in kort på oss själva som barn och fått gissa på vem som är vem och vi har skickat in kort på dagens lunch och vi har också gjort en quiz med kort på utefika. Vi har även haft att man skickat in kort på sitt kylskåp med öppen dörr så man ser innehållet och gissat vems kylskåp det är.
 
På min avdelning har folk jobbat hemma till stor del i över ett år nu, vilket såklart är tråkigt för gemenskapen. Så förra veckan drog jag igång en liten utmaning/lek, vilket var väldigt uppskattat! "Vem bor här" kallade jag det, och bad de som ville att ta en bild hemifrån och maila till mig. Sen sammanställde jag bilderna, så får alla som vill gissa på vem som bor var.
Nästa veckas utmaning är "jag vet vad du gjorde förra helgen" där tanken är att en bild från helgen skickas till mig, därefter samma upplägg som tidigare vecka med gissningar.

Flera har kommenterat att det är väldigt roligt med något som bryter av jobbvardagen, så jag vill gärna fortsätta (tills mina kollegor tröttnar) :D

De tankar jag har på lager är:
Robinson - du får ta med 5 saker hemifrån till en öde ö - fota dessa
Hela jobbet bakar - fota en gofika (hembakt eller köpt kvittar)
Jobbets mästerkock - fota veckans godaste måltid

Och sen var det typ stopp... Tanken är att alla foton från respektive utmaning sammanställs och så får alla gissa, precis som ovan. Men jag behöver hjälp med att komma på fler idéer, som är hyfsat lätta att genomföra! Alla förslag uppskattas :)
Vi har gjort samma med fota valfri sak/plats i ditt hem + fota innehållet i din kyl! :)
Vi har också en månadsvis happening vilket alltid har blivit ett quiz. Det är oftast i form av På Spåret, musikquiz eller Kända personer, i princip. Det roterar vem som anordnar så svårighetsgraden varierar. ;) Ett som var uppskattat var Sommarprat där inledningen spelades upp och man fick gissa sommarpratare.
Nu senast användes ett onlinequiz som vi öppnade i ett eget fönster och fick svara i, det finns också onlinequiz där man får upp ledarställningen löpande och man får mer poäng för snabb svarstid osv (om man gör lite längre quiz med fler frågor).
 
På min avdelning har folk jobbat hemma till stor del i över ett år nu, vilket såklart är tråkigt för gemenskapen. Så förra veckan drog jag igång en liten utmaning/lek, vilket var väldigt uppskattat! "Vem bor här" kallade jag det, och bad de som ville att ta en bild hemifrån och maila till mig. Sen sammanställde jag bilderna, så får alla som vill gissa på vem som bor var.
Nästa veckas utmaning är "jag vet vad du gjorde förra helgen" där tanken är att en bild från helgen skickas till mig, därefter samma upplägg som tidigare vecka med gissningar.

Flera har kommenterat att det är väldigt roligt med något som bryter av jobbvardagen, så jag vill gärna fortsätta (tills mina kollegor tröttnar) :D

De tankar jag har på lager är:
Robinson - du får ta med 5 saker hemifrån till en öde ö - fota dessa
Hela jobbet bakar - fota en gofika (hembakt eller köpt kvittar)
Jobbets mästerkock - fota veckans godaste måltid

Och sen var det typ stopp... Tanken är att alla foton från respektive utmaning sammanställs och så får alla gissa, precis som ovan. Men jag behöver hjälp med att komma på fler idéer, som är hyfsat lätta att genomföra! Alla förslag uppskattas :)
Vi gör liknande varje vecka, väldigt roligt och uppskattat. I början tog vi oftast foton men nu kan det även vara att skriva in en liten anekdot på temat som man ska gissa på. Några teman vi haft:
-Om jag vann en miljon skulle jag...
-Ett annat yrke jag gärna hade haft är...
-min handstil (alla skrev samma ord och fotade)
-min favoritplats (foto)
-en middag från veckan som gått (foto)
-mitt kök &badrum(foton)
-på min gata(foto)
-mitt bästa utflyktsmål (inför en långhelg, blev bra tips också)
-mitt bästa resminne
-en okänd talang jag har
-mitt bästa lifehack
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 656
Senast: Ramona
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 632
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 772
Senast: ako
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 499
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp