Ditt bästa köp?

Alla mina bästa köp i en bild
IMG_20180307_115556.jpg
 
Såg tråden "Ditt sämsta köp?" och det skulle vara intressant att höra om erat bästa köp ?

Mitt är lätt denna isbricka som är så otroligt lätt att använda. Perfekt storlek på isbitarna dessutom. Tidigare hade jag ett helsike att få fram isbitarna på min gamla isbricka. Banka man så flög bitarna och vred man så sprack dom. Med denna kan jag både trycka eller vrida och få lätt ut bitarna :D.

11487_3.jpg


https://www.smartasaker.se/sv/artiklar/isbricka-for-stora-isbitar-3-pack.html

Och jag som hyffsat nybliven mamma tänker att de där måste ju vara perfekt att frysa ner små portioner barnmat i!
Brukar aldrig lyckas med sånna där isbrickor. Man bankar dem i köksbänken och isbitarna flyger iväg och hamnar på golvet :meh:
 
Alla djur genom tiderna undantagna. Min nuvarande Subaru legacy. Jag köpte den -16 som en 6 år gammal bil till, det i underkant, gällande priset för årsmodellen. Det som gjorde den till ett fynd var att den endast gått 880 mil då. :heart
 
Förutom köpet jag postade bild på :p så säger jag som nån annan;

- träningsklockan. Fick en för ett verkligt fyndpris på tradera och den har hjälpt mig att slå personligt rekord flera ggr!

- mina cyklar, för upplevelserna de gett mig, t ex Vätternrundan 😍. Samma med skidutrustningen (träningsrundor med mamma med fika, Tjejvasor, Vasaloppet).
 
Min soffa Andrew från Bröderna Andersson, enda möbeln jag lagt mycket pengar på och det var klart värt det. Den är så bekväm! Man kan ha den som extrasäng utan problem och när vi är hundvakter kommer hundarna till ro fint i den. Och min dunkappa från Musto som jag köpte för över tio år sedan för halva priset på rea. Så gosig, när jag pendlade var det som att ha med sig sovsäcken på tåget. Jag måste byta blixtlås i den och kanske kemtvätta, sedan borde den hålla i tio år till. Tur det, för jag vill inte köpa någon ny dunjacka. Kängorna från Kavat, också runt tio år, minst lika snygga fortfarande. Min handväska från Reisenthel, massor av smarta fack och så får man plats med en massa shopping i den. Min duffelväska från Eagle Creek som jag köpte eftersom jag är så trött på ljudet av kabinväskehjul och på att lyfta otympliga väskor på flyget. Den här är mjuk och lätt och kan bäras i handen, med axelrem eller som ryggsäck. Och så min necessär från Reisenthel som man kan hänga upp, så himla smart.

Åh, och så är jag nöjd med min uppblåsbara enmanskajak. Den går snabbt att blåsa upp och tömma och man kan bära den och alla tillbehören på ryggen. Precis vad jag ville ha för mina småäventyr på vattnet.
 
Ett par läderskor/stövlar jag köpte för flera år sedan. Ganska så dyra i inköp, men sitter som gjutna för mina fötter. Greppet i vinterföre är dessutom outstanding.
Har köpt ett nyare par av samma märke (annan modell) men använder mest dem som "bättre skor" då det äldre paret är mina favoriter.
 
Ett duschdraperi jag köpte som tonåring :D bodde hemma fortfarande men hade sett det i en liten inredningsbutik när jag fönstershoppat. Butiken konkade och jag nöp draperiet, tror det kostade 80 kronor. Det har hängt med i alla mina fyra lägenheter och även ett hus genom åren, fortfarande fint och fräscht!
IMG_20200109_203541.jpg
 
Min lilla bluetooth-högtalare är en sådan bra grej. Enkel och inte dyr men jag använder den verkligen varenda dag när jag är hemma.

Annars är det nog Chromecasten jag köpte åt soon-to-be-sambon, gud så käckt det är!
 
Så sjukt... jag kan inte komma på någonting!
Jag räknar inte med djuren här. Känns som frågan mer handlar om materiella ting.
Robotgräsklipparen VAR vi jättenöjda med, tills den började köra fast överallt.
Överlag är jag nöjd med det mesta jag äger, men har ingen sak som sticker ut.
 

Liknande trådar

Äldre Jag och sambon hade inte tänkt köpa radhus eller ny lägenhet förrän om ett par år. Men plötsligt har det dykt upp ett "unikt" objekt på...
Svar
0
· Visningar
622
Senast: cherie
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 115
Senast: Cilva
·
Övr. Hund Måste bara lätta mitt hjärta lite och hoppas få höra några positiva historier om omplaceringar. Vi har en 18 månaders hund...
Svar
12
· Visningar
1 940
Senast: Olymp
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
12 290
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp