Ditt bästa köp?

Min racer hamnar rätt högt upp på listan över bra köp jag gjort 🙂 Det är så många grejer jag gjort och folk jag träffat tack vare den!
En sån här? (första som kom upp vid googling)
1579097272217.png
 
Min YSL-väska för ca 23 lax. Älskar den. Ska köpa en ysl lou Lou large som kompis till den. Den kostar ungefär samma.
 
Jag vet att det är galet med pengar ändå för en väska. Men å andra sidan har ju många här hästar som kostat mer än så :)
Mjo, en häst kostar ju hela tiden pengar. En väska är ju en engångskostnad.
Men är du inte orolig för att tappa eller glömma den när du går på stan tex ?
 
Mjo, en häst kostar ju hela tiden pengar. En väska är ju en engångskostnad.
Men är du inte orolig för att tappa eller glömma den när du går på stan tex ?

Haha nej jag är ju inte senildement ;) mer orolig att bli rånad på den, fast egentligen inte för pundare vet säkert inte att den är dyr.
 
Haha nej jag är ju inte senildement ;) mer orolig att bli rånad på den, fast egentligen inte för pundare vet säkert inte att den är dyr.
Hehe, mmm. Kom på att jag inte ska säga så mycket då jag har gått omkring med kamera utrustning för 28 lax .
 
Min ridoverall från hööks är lätt ett av de bästa köp jag gjort! Haft den i säkert 10 år och den är knappt sliten, bara skitig :p
 
Min polygrip :love:. Det måste vara mitt bästa köp någonsin! Använd senast i dag när jag inte med egen kraft lyckades få av korken till en flaska julmust. Så bra verktyg!
Oh du påminde mig om mina verktyg! En sax som har lite taggar på insidan av handtagen, perfekt för att öppna envisa korkar som du skrev :up::love: skapligt skarp sax också.
Sedan ett multiverktyg, som ligger begravd i källaren :cautious:, som man använde mest till kapsyler men gick att använda till flera andra saker också. Bla för att öppna envisa glasburkar :up:
Inte ångrat de köpen iallafall!
 
Mitt hus. Över dubblat värde på 10 år. Min pensionsförsäkring.
Mina andra bästa köp var min Indienresa.
Och alla mina kristallkronor. Har 8 st. :o :D
Åh! Kristallkronor! Får man se bilder? :love:
När jag var barn så var jag fascinerad av kristallkronor, om vi var i nån affär med kristallkronor så brukade familjen lämna mig där under tiden som de handlade annat. Jag stod under kristallkronorna och beundrade dem. Det hände att butikspersonal trodde att jag tappats bort eftersom jag stod där ensam. :love:
 
  • Min transport med sadelkammare. Aldrig mer en transport utan.
  • Mina uhipkappor.
  • Påslösa dammsugare. Är inne på nr 2.
  • Min nuvarande telefon.
  • Min pikeurkavaj
Det är väl dom grejerna jag kommer på just nu
 
De givna alternativen är ju gården och djuren. Men som separat köp är jag väldigt, väldigt glad för mitt rymliga, fina växthus med tegelmurad grund. Det är värt varje krona.

I kategorin efterlängtat och prisvärt minns jag också alldeles särskilt mitt livs första läderridstövlar som köptes sent 1980-tal någon gång. Jag gick ännu i skolan och tittade lystet på riktiga Cavallostövlar, men det fanns inte en chans att jag skulle ha råd med dem eller kunna tigga till mig dem. De kostade väl minst 2000-3000 som nya då och det var en omöjlighet ovanpå hästägandet.

Så, jag kämpade på och försökte träna dressyr på en rörlig häst med mina sladdriga, eländiga konstläderstövlar i äkta plastmaterial. Tills en s k bytardag på ridklubben där det fanns ett (1) par Cavallostövlar till salu, mycket lite använda - och i passande storlek. Det kändes ungefär som Askungens skoprovning att foten bara gled ner, och de passade. Och de kostade 175 kronor. Jag älskade dem innerligt tills de föll samman av ålderdom ett antal år senare. Och då hade jag lite bättre möjlighet att kunna köpa ett par nya.
 
Några bästaköp

När jag bytte till iPhone. Inte ångrat en dag!

När jag köpte ett par begagnade muckboots ridstövlar. Så himla bra!
 

Liknande trådar

Äldre Jag och sambon hade inte tänkt köpa radhus eller ny lägenhet förrän om ett par år. Men plötsligt har det dykt upp ett "unikt" objekt på...
Svar
0
· Visningar
620
Senast: cherie
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 021
Senast: Cilva
·
Övr. Hund Måste bara lätta mitt hjärta lite och hoppas få höra några positiva historier om omplaceringar. Vi har en 18 månaders hund...
Svar
12
· Visningar
1 935
Senast: Olymp
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
12 163
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp