Ditt bästa köp?

Witcher

Trådstartare
Såg tråden "Ditt sämsta köp?" och det skulle vara intressant att höra om erat bästa köp ?

Mitt är lätt denna isbricka som är så otroligt lätt att använda. Perfekt storlek på isbitarna dessutom. Tidigare hade jag ett helsike att få fram isbitarna på min gamla isbricka. Banka man så flög bitarna och vred man så sprack dom. Med denna kan jag både trycka eller vrida och få lätt ut bitarna :D.

11487_3.jpg


https://www.smartasaker.se/sv/artiklar/isbricka-for-stora-isbitar-3-pack.html
 
Ryktborste inhandlad i februari -78. Skulle få prova på att ha månadspeng istället för veckopeng och använde då alla 35 kronorna till att köpa en ryktborste. Mina föräldrar tyckte rent ut sagt att jag var dum i huvudet och jag fick vänta med månadspeng i många år.
Det är den enda ryktborste jag någonsin ägt, den tar fantastiskt bra, och jag använder den fortfarande på min häst.
 
Såhär på rak arm kommer jag på min dammsugare (sladdlös Dyson), VacuVin (vakuumpump som gör att öppnade vinflaskor håller mycket längre) och min plånbok som såg sprillans ny ut trots att jag använt den varje dag i fyra år. Den sistnämnda blev tyvärr stulen i våras, men jag tvivlar inte en sekund på att den nya jag köpte (från samma märke) kommer att hålla precis lika bra!

Gillar också det här drinkmåttet som man liksom hänger på glaset, utmärkt för att slippa spill och svinn!

1578575909768.png
 
Katten! 😍 Jag har älskat alla mina djur men katten jag adopterade från ett katthem för nästan exakt två år sedan är mitt livs bästa köp. Inte för att han är enkel att ha och göra med, tvärtom. Han väcker mig på nätterna genom att lägga sig på kudden bredvid och slå med tassen mot mitt ansikte, han bits och rivs som en tiger om man råkar klappa honom lite för länge och han testbiter gärna på saker så att allt jag äger numera har små kattbett i kanterna. Han blev dumpad utomhus i en transportbur av sin förra ägare (gräslig historia!) och det är oklart vad han har varit med om innan det.

Men! Han är idag fullkomligt trygg, han äter med mig, sover med mig och är delaktig i allt jag gör hemma. Från att ha varit en stundtals riktigt aggressiv katt som kunde flyga på mig på nätterna och bitas i armar och ben så att blodet rann så har han lugnat ner sig enormt, även om han fortfarande attackerar när han vill att jag ska flytta mig från hans favorithörn i soffan 😂 Han är så speciell, en riktigt bestämd liten farbror som ser sig själv som enväldig härskare över lägenheten och mig som en butler som ska vara tillgänglig dygnet runt.

Han kostade mig 750:- i adoptionsavgift och var värd varenda krona! :love:
IMG_20191208_143651.jpg
 
Katten såklart :love: Jag höll på att gå sönder när jag var tvungen att ta bort min förra katt (som även han räknas in som bästa köp såklart!) Men jag hittade ny ganska fort och jag kunde inte stå emot. Född tio dagar innan gamla katten togs bort och namnen på katterna är anagram. It was meant to be!
Hon skänker mig så otroligt mycket glädje att det är ovärderligt.

Mobilen - alltså snacka om något man använder varje dag och som varit värt sina pengar!

Min träningsklocka. Jag var motiverad till träning innan men nu ännu mer, och den ser till att jag tränar mer varierat och talar om för mig när jag kanske ska ta det lite lugnt. Den har varit på 24/7 sedan jag fick den i augusti och har till och med lärt sig när jag börjar bli förkyld :D Lite creepy kanske men användbart då jag kan ta det lugnare då och kanske få en lite mer rimlig förkylning än de 2 veckors bamseförkylningarna jag brukar få. Plus! Bästa väckarklockan. Så mycket bättre att vakna av ett mjukt burr på handleden än en kakafoni av irriterande ljud!
 
Mina hundar!
Nessie som tvingat mig till att träna på en helt annan nivå än tidigare hundar och på grund av henne så har jag hunnit tävla både agility, lydnad, rallylydnad och snart i heelwork /freestyle också om jag bara hittar en lämplig tävling. Absolut den mest fantastiska hund jag haft även om det mellan varven är påfrestande med en arbetsnarkoman så har jag svårt att se att jag nånsin kommer få en hund som henne igen ❤️. Vad man än hittar på så är hon alltid med på noterna.
IMG_20191229_103434.jpg

De andra hundarna är såklart fantastiska också men utan Nessie vete tusan om jag trillat dit och börjat tävla i hund sport.

Sen så är air fryern jag köpte till maken i julklapp en himla bra sak, snabbare än ugnen och ger en krispig yta.
 
  • Ett par formgjutna öronproppar från Bellman & Symfon för strax över 2000 kr som jag använt frekvent i typ 20 år.
  • En HP svartvit laserskrivare som bara gått och gått nästan lika länge, typ 20 år nu, riktig arbetshäst.
  • Min nuvarande motorcykel, köpt för 18 år sedan och givit mig mängder med upplevelser.
  • Min häst, värd varenda krona han kostat.
 
  • Ett par formgjutna öronproppar från Bellman & Symfon för strax över 2000 kr som jag använt frekvent i typ 20 år.

Oj, formgjutna låter ju fantastiskt. Mina får jag ont i öronen av. Förmodligen är dom för stora för mina hörselgångar... Bra tips.
 
Oj, formgjutna låter ju fantastiskt. Mina får jag ont i öronen av. Förmodligen är dom för stora för mina hörselgångar... Bra tips.
De tätar bra och sitter relativt bekvämt, har utbytbara filter med olika dämpningar ( -9 dB, -15 dB och -25 dB) och dämpar framför allt mycket rakare (läs: jämnare frekvensgång) än traditionella skumproppar och även halvdyra "granar". Det går alltså lättare att samtala med andra människor med de propparna i än med andra proppar, och musik låter bättre. Klart bra investering.
 
Mitt livs bästa köp är utan tvekan min lilla Aysu :love:
26060479_970422159772831_1611769124544207590_o.jpg


Annars, om man inte räknar djur (för det känns lite.. konstigt att göra det), så är min senaste jacka ett absolut tokbra köp. En kappa i ull från Bergans, den var galet billig på rea och är verkligen perfekt. Jag tvekade lite, spontanshoppade och är så löjligt nöjd med den. Hoppas på att kunna ha den i väldigt många år!
 
I avdelningen praktiska saker så måste det vara mina dammsugarrobotar. Är inne på min tredje nu och den underlättar mitt liv något enormt.

I avdelningen onödiga men roliga saker är min nuvarande motorcykel det absolut bästa. Den passar mig helt perfekt och jag tror aldrig jag kommer vilja byta bort den :love:
 
I avdelningen praktiska saker så måste det vara mina dammsugarrobotar. Är inne på min tredje nu och den underlättar mitt liv något enormt.

I avdelningen onödiga men roliga saker är min nuvarande motorcykel det absolut bästa. Den passar mig helt perfekt och jag tror aldrig jag kommer vilja byta bort den :love:
Klarar dom av ryamattor dammsugarrobotarna ? Hade varit perfekt om dom kunde skura golvet också...
 
Materiella saker är det nog min bil, den har varit så sjukt bra och jag fick den till ett riktigt bra pris!
 
Eftersom jag inte har köpt någon av mina hundar så kan jag inte välja dem.

Men silvershade duken måste typ vara guds gåva till hundfolket och jag är väldigt glad att jag köpte den första. Nu har jag flera stycken och kan inte tänka mig en sommar utan dem.
 

Liknande trådar

Äldre Jag och sambon hade inte tänkt köpa radhus eller ny lägenhet förrän om ett par år. Men plötsligt har det dykt upp ett "unikt" objekt på...
Svar
0
· Visningar
620
Senast: cherie
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 017
Senast: Cilva
·
Övr. Hund Måste bara lätta mitt hjärta lite och hoppas få höra några positiva historier om omplaceringar. Vi har en 18 månaders hund...
Svar
12
· Visningar
1 935
Senast: Olymp
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
12 158
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp