Ditt bästa köp?

För kanske 6 år sedan köpte jag mitt livs dyraste kängor, men de var verkligen "jag" och bra kvalitet och höll i ca 5 år (välanvända!).
När de pajade fanns de så klart inte i sortimentet mer, jag sörjde...

En tid efter kikade jag runt lite på Tradera, hittar just dessa kängor, i min storlek, knappt använda.. för 100:- :eek: HUNDRA kronor!

Haft de ett år nu, och räknar väl med många till 😁😍
 
På första plats kommer givetvis Luna och Älva - älskade, underbara, fantastiska kattflickorna som skänkt så mycket glädje och sorg och som gör mitt liv komplett. :heart

När det kommer till materiella ting så är kattvagnen något av det som underlättat mitt liv allra mest de senaste åren. Den har uppskattats enormt av både katterna och mig - katterna får en stadig, mjuk och trygg resa utan en massa skumpande, jag slipper konka runt på en tung transportbur utan kan istället bara köra vagnen. Dessutom går buren att ta loss från vagndelen, och vagndelen går att vika ihop för att ta mindre plats på t.ex. tåget. Världens bästa! :love:

Klösträden kommer också högt upp på listan. Enkelt sätt att öka trivseln för katten. :up:

... Om mitt liv typ cirkulerar kring katter? Well, I guess. :D
 
Jag har också lite svårt att komma på något...
Har dock aldrig ångrat tusenlapparna jag lade på katten :love: Annars så bör ju mobilen ha tjänat ihop sitt inköpspris flera gånger om med tanke hur mycket jag använder den :D
Blev väldigt nöjd med ett fodral jag köpte till min nya surfplatta också, den enda med något mönster (som jag gillade dessutom) och det sista exemplaret - blev perfekt :up:
 
Mitt bästa köp är definitivt b-ponnyn jag köpte till barnen i somras. Osedd från en privatperson i Holland (import Wales), som inte kunde engelska. Så var minst sagt spännande när han kom ut ur hästlastbilen på stallplats. Men shit vilket bra köp! Hoppar son själva fan, OCH är världens bästa barnponny, så klok, vänlig, mån om barnen och vill vara till lags hela tiden. Dessutom bara 3.5 år. 😍

Materiella ting är det nog den gamla 240in från -76 som jag kom över lustigt nog. 2 ägare, lågmilare, gubbkörd och stått i varmgarage hela livet så verkligen i bra skick. 😍
 
Jag vet inte om jag gjort så många usla köp i livet. Så det mesta jag köpt har nog känts som bra köp.

Mitt hus är ett rikigt bra köp. Älskar läget, i min barndoms byar och all historia som är förknippad med platsen. Att det dessutom är helrenoverat så all el och allt vatten är nytt är ett plus. Det finns inga stora renoveringar jag måste göra. Jag bor billigt och jag bor bra.
Det har dessutom stigit rejält i värde sedan jag köpte det. :)
 
Det är nog vårt hus, så nöjd med allt.

Men jag har en hel del materiella ting jag tycker om (tom älskar) men jag inser att de flesta har jag ärvt så jag har ju inte köpt dem.
 
Hur kunde jag glömma mitt hus!? Det absolut största inköp jag någonsin gjort och jag älskar det :love:

Det faktum att det är bara mitt (och bankens) gör det på något sätt ännu bättre :)
 
I materiell väg, i den lägre klassen, finns det inget som slår mitt inköp av ett par sprillans nya Cavallostövlar, dressyrmodell med hög båge samt Pikeur Epson-kavaj, också sprillans ny, för 300 kr st! :o (Nypris 8 500 resp 2 000).
Och nej det var inte stöldgods.:D
 
IMG_20191208_113522_139.jpg

Inget köp kan nånsin slå honom :love:
Annars måste jag säga ett par fodrade byxor från dobsom som nästan är lika varma som täckbyxor men så mycket smidigare att ha på promenader, priset var dessutom ca 300 kr :D
 
En av de bättre sakerna jag köpt (förutom djur, förstås) är nog våran campingmanick till bilen. Den gör i en handvändning om våran Berlingo till en minihusbil. Den har allt utom toa och dusch. :p Sittplats med bord inne i bilen (funkar om man inte är jättelång) som görs om till säng och ett bra campingkök. Vi köpte till ett tält man sätter över bakluckan också för lite mer space. Den var rätt dyr och det var lite ångest att köpa den, men jag älskar den verkligen! Här ser man nog någorlunda hur den ser ut:

D24A9C07-3574-4F4B-AFED-DD5B8E885422.jpeg
 
Kan tillägga att jag aldrig sover så gott annars som jag gör i bilen... Har t o m hänt att jag sovit i bilen här hemma. Exempelvis ihop med hanhunden när tiken löpt eller bara efter en period av väldigt dålig sömn... :laugh: :o
 

Liknande trådar

Äldre Jag och sambon hade inte tänkt köpa radhus eller ny lägenhet förrän om ett par år. Men plötsligt har det dykt upp ett "unikt" objekt på...
Svar
0
· Visningar
620
Senast: cherie
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 016
Senast: Cilva
·
Övr. Hund Måste bara lätta mitt hjärta lite och hoppas få höra några positiva historier om omplaceringar. Vi har en 18 månaders hund...
Svar
12
· Visningar
1 935
Senast: Olymp
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
12 156
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Vi som letar hus
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp